Waarom wordt McAfee steeds afgesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Ik gebruik al jaren McAfee als virusscanner .. en met succes, want ik heb nooit ergens last van. Maar sinds enige krijg ik nu en dan een pop-up van McAfee, waarin me verteld wordt dat McAfee werd afgesloten (alleen de On Acces scanner service). Soms 3 of 5 keer op een avond. Zie prentje in bijlage. Ik start dan de volledige scan weer trouw op, maar word er wel wat moe van. Hoe kan ik die tijdelijke uitschakelingen voorkomen?

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar

Bijlagen

• foutmelding mcafee.jpg
    foutmelding mcafee.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 44
Bedankt, XP.

Nee, want volgens McAfee ben ik al maandenlang schoon. Ik update altijd zeer trouw (elke maand), zodra het Windowsbeveligingscentrum me weer vertelt dat ik moet updaten. En ik scan tussendoor ik nog meerdere malen. Nooit een virus gespot, altijd even schoon.

Ik sta open voor andere bijdragen / adviezen tips.

I.

Laatst bewerkt:
Even terzijde en fijn dat je zo tevreden bent met Mac Afee maar ik zou hem niet zo vertrouwen. Hij komt de laatste tijd zeer slecht uit de onafhankelijke en toonaangevende tests:

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/vergelijkinganti-virus

Nogmaals, fijn dat je er zo blij mee bent echter neem het even mee in je achterhoofd.

De sites AVTEST en AVCOMPARATIVES zijn onafhankelijk,grondig en zeer te vertrouwen.Ton kan je hier ook wat meer over vertellen. Maar een score van 87 % vind ik verontrustend.

Laatst bewerkt:
Bedankt, Ton en Raymond.

Ton, bedoel je dat ik om dat corrupte bestand weg te krijgen, sowieso ook nog (na Program Remove) de verwijdertool moet gebruiken? Of is de gewone Remove (als die lukt) in principe voldoende?

Raymond, welke virusscanner zou je adviseren? Ik vind bijvoorbeeld op jouw link
http://www.antivirus-pro-2008.com/antivirus.html, die gratis heet te zijn ... heb je daar goede ervaringen mee?

Alvast bedankt weer,
groeten,
I.

Zoals je ziet en leest doet bijvoorbeeld Avast niet echt onder voor betaalde scanners. Ik heb zelf ook goede ervaringen met Avst en hij is zeker aan te raden als je een gratis scanner overweegt.

Alleen heb ik een hele andere link geplaatst als jij nu doet .....

Die link van jou is naar een gratis online scan die ik niet ken en daarom ook niet vertrouw. Als je het pakket wil moet je betalen en dat zou ik zeker niet doen voor een onbekend pakket. IK zou voor Avast gaan dan.

Laatst bewerkt:
Bedankt, Ton en Raymond.

Ton, bedoel je dat ik om dat corrupte bestand weg te krijgen, sowieso ook nog (na Program Remove) de verwijdertool moet gebruiken? Of is de gewone Remove (als die lukt) in principe voldoende?

Alvast bedankt weer,
groeten,
I.

Ja, gebruik ook de tool!

Sorry maar 2002?
Ik kan maar een ding adviseren en dat is upgraden naar de laatste versie, of gebruik een gratis AV versie van een recente datum.
http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-168.html
AV programma’s uit 2002 zijn hopeloos achterhaald.

Die tool ken ik niet dus daar durf ik een advies over te geven.
Ik zou ondanks de oude versie de beschikbare tool laten draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan