waarom zo traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk besturingssysteem? Alle drivers geïnstalleerd?

Hoi,

Ik zie dat je geen nieuwe hdd hebt gekocht dus je gebruikt de oude neem aan wel opnieuw windows geinstaalleed toch?

Ja klopt !
Heb hem bij de installatie zelf geformatteerd en Windows volledig opnieuw geïnstalleerd.
Nou zag ik dat de pci en de chipset van het moederbord niet geïnstalleerd is. Hoe fix ik dit met een ongelofelijk trage pc.?

Hoi,

Geen dvd bij het moederbord gehad?
Anders op een goed werkende pc deze drivers downloaden en op een usb stick zetten en zo installeren

Gedaan, iets sneller maar nog problemen. Denk zelf hdd weet het niet 100% zeker.
Hier mijn hdd + setup

http://i.imgur.com/em6cO6e.png
em6cO6e.png

Hoi,

Zo te zien zit 1 reepje geheugen niet in het goede slot met twee reepjes geheugen zal je dual channel moeten draaien en je draait nu single channel scheelt ook weer iets. en als je aan de hdd twijfelt test hem dan even met een testprogramma bv
En je hdd heeft maar een draaisnelheid van 5400Rpm dus ook niet erg rap.

Laatst bewerkt:
Deze Hitachi HDD is met z'n 5400 Rpm niet geschikt als OS-drive in dit systeem, deze haalt de totale systeemprestatie onderuit, eeuwig zonde..
De HDD zal toch een 7200 Rpm type moeten zijn of beter nog, een SSD, dan vliegt het er overheen...

Hooi,

Het is een 7200rpm hdd dus zal verbetering geven ,maar het is bijna eind van de maand dus je kan ook nog even wachten en dan eventueel een 256Gb ssd kopen en de huidige als bestands- hdd gebruiken zou een optie kunnen zijn

Een hdd wou ik sowieso, voor spellen photoshop en visual studio enz enz.
Dus dat wordt als ik me loon binnen heb een ssd extra kopen? zou Ik op de nieuwe hdd wel normaal m'n dingen op kunnen doen of is deze hdd zoals die oude dat die al vastloopt bij internet, taakbalk etc ?

Hooi,

Nee hoor je kan gewoon met de 7200 rpm hdd werken hier ook het geval bij een notebook maar een ssd ja dat is even fijner en sneller.

is deze hdd zoals die oude dat die al vastloopt bij internet, taakbalk etc ?
Als dat gebeurd zou ik eerst eens naar de oorzaak daarvan gaan zoeken want dat is niet normaal hoor.
Ik heb hier zelf een aantal 120 Gb SSD's in gebruik ( met daarnaast een aantal opslag-HDD's ), op alle drie heb ik zeker nog minimaal 55 Gb vrij.
Je moet je dus afvragen of je met een 120 Gb SSD uit kunt of een grotere nodig hebt. De prijsverschillen tussen 120 en 256 Gb zijn niet zo heel groot meer.

Ik zou je huidige HDD eens aan wat testen onderwerpen en kijken in Apparaatbeheer of er nog gele uitroeptekens staan en indien aanwezig, de daarvoor benodigde drivers installeren want dat vastlopen ga je niet oplossen door de HDD te vervangen door een SSD.
Begin eens met een S.M.A.R.T. -test en een schijfcontrole...

Ooh, niet eens gezien, haha

Dan ff zo me ram doen, test op de hdd en wachten op de nieuwe :)

Als dat gebeurd zou ik eerst eens naar de oorzaak daarvan gaan zoeken want dat is niet normaal hoor.
Ik heb hier zelf een aantal 120 Gb SSD's in gebruik ( met daarnaast een aantal opslag-HDD's ), op alle drie heb ik zeker nog minimaal 55 Gb vrij.
Je moet je dus afvragen of je met een 120 Gb SSD uit kunt of een grotere nodig hebt. De prijsverschillen tussen 120 en 256 Gb zijn niet zo heel groot meer.

Ik zou je huidige HDD eens aan wat testen onderwerpen en kijken in Apparaatbeheer of er nog gele uitroeptekens staan en indien aanwezig, de daarvoor benodigde drivers installeren want dat vastlopen ga je niet oplossen door de HDD te vervangen door een SSD.
Begin eens met een S.M.A.R.T. -test en een schijfcontrole...

Alle drivers met de cd geïnstalleerd, het eerste waar ik naar keek waren de drivers en via apparaat beheer

Hoi,

Als ik het zo bekijk is de hdd aan het overlijden dus wordt even wachten op de nieuwe hdd;)

Aaah oké dankjeee !!
Ik had ook al zo'n vermoeden
Maar wordt die weer sneller met de nieuwe hdd ik neem aan van wel?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Met de 7200 hdd zekers en met de ssd nog vlotter maar dat wordt even wachten op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan