Waarop letten bij nieuwe processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Mijn processor, een AMD Athlon XP 1500 is doorgefikt. Ik ben op zoek naar een vervanger. Het moederboard heeft een socket A. Ik zie dat er meerdere processoren zijn die in socket A passen, maar verschillende frequenties hebben. Als ik een processor aanschaf, waar moet ik dan op letten?

Dat je moederbord die betreffende processor aankan.
Vaak hebben moederbord fabrikanten een pagina waarop vermeld wordt welke processoren in het moederbord passen.
Korte vraag dus....welk merk en type moederbord heb je??

[edit] o ja, als je het huidige geheugen wilt blijven gebruiken is dat ook nog een bepalende factor [/edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie.
Het moederboard is een Gigabyte GA-7VKML(-P). Hoe kom ik er nou achter welke processoren erin passen?

Dank je Maestro. Ik zie dat de snelheid een brede range heeft. Ik zie ook een frequentie bij FSB staan. Is die nog belangrijk of mag de processor ook een lagere FSB hebben?

Het geheugen dat je nu hebt is mede bepalend voor de processor keuze.
Mocht je nu 100 mhz geheugen hebben dan beperk je daarmee de FSB tot maximaal 200mhz (zoals van je oude processor), wil je hoger zal je ook ander geheugen moet hebben. Het is dus zaak ook even de geheugen snelheid te controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan