Waarschijnelijk kapot HD????

Status
Niet open voor verdere reacties.

emal75

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Ik heb een 40gig HD.
Een de laatste tijden moest ik 5 keer de windows opnieuw instelleren..
Maar op een gegevens moment boot de pc niet meer.
De ene keer krijg ik een fout melding de andere keer iets anders...ik word er gek van..
de laatste was bijvoorbeeld.
" <windows-hoofdmap>\systeem32\ntoskrnl.exe is niet gevonden..

Dus ik moest het gewoon de windows XP pro opnieuw installieren

Misschien formatter ik het niet goed ik bedoel op de juiste menier,want ik doe het met cd van xp zelf

iedere keer dat ik de pc aanzet moet ik heel lang wachten want de checkdisk draait eerst in ik zie dat veel datasigmenten zijn onleesbaar..

Mijn vraag is of ik een nieuwe HD meot kopen?? of u mij kan vertellen de juiste menier van formatteren..

Bedankt alvast voor u help

Ga naar de site van de HDD fabrikant en download daar een diagnose tooltje, daarmee kan je vaststellen of je HDD echt aan het overlijden is.
(je mag hier ook het merk van de HDD geven, dan zoek ik het voor je op)

om geen nieuw draadje te starten:

Ik heb dus echt precies hetzelfde.

Vanaf afgelopen vrijdag heb ik 2x windows geinstalleerd, zeker 3x gerepareerd en vandaag crashde mijn systeem weer.

Daarna kreeg ik een foutmelding bij het opstarten en kon ik zelfs niet meer de windows-xp cdrom opstarten.
Kapotte harde schijf dacht ik dus...

Ik heb de harde schijf nu weer aan de praat gekregen in een andere pc (als slave).
Zojuist gekeken en mijn gehele windows, programmafiles en documents en settings zijn verdwenen.
Gelukkig stond hier door mijn eerdere installaties niets bijzonders op en voor de rest ben ik (nog) niets kwijt.

Nu vraag ik me alleen af of ik mijn schijf nog kan vertrouwen..

Morgen ga ik 2 zaken doen: zo'n test-tool downloaden en de harde schijf nog eens op virussen controleren. (van het weekend al gecontroleerd)

Wat zouden jullie doen: nieuwe schijf, of niet?

ff

Ik heb van de fujitsu.com een diagonstice programma gehaald maar kent HDD helemaal niet...

de naam van programmatje is fjdt_6.20

Ik weet het gewoon niet meer......

Ik weet niet precies hoe ik mijn pc goed kan
Formatteren???

Heb je speciale programma daarvoor nodig????

Als ja is het te dowenloaden..?//

Als jij inderdaad een fujitsu HDD hebt en het programma (is inderdaad het juiste programma voor de HDD) herkend de HDD niet, dan is de HDD echt kapot. Dat zou ook betekenen dat de bios de HDD niet meer zou moeten herkennen.

ewe

Ik heb vandaag ook in de BIOS ook gekeken. Maar ik zie geen hdd daar....

Maar waarom kan ik met die hdd nu werken.???? windows erkend het. maar bij de BIOS niet..
Dat vind ik raar:confused:

IK HEB DEZE KUNNEN ZIEN MET EVEREST HOME ADDITIOEN

Vaste schijven
Station #1
- FUJITSU MPG3409AT E (38 GB)

Veld Waarde
Groottefactor(Form Factor) 3.5"
Schijven 2
Opnameopervlaktes 4
Fysieke Afmetingen 146.0 x 101.6 x 26.1 mm
Totaal Gewicht 600 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 5.56 ms
ETC.............

dan is het dus echt heel raar dat jouw schijf niet gevonden wordt met dat programma was je had geprobeerd.

Ik ben benieuwd of iemand nog iets weet om je te helpen

Er moet toch nog wel wat zijn..

Ik weet het ook niet hoor

Ik heb heel veel op een net gezocht waar ik een andere diagnostice progdramma ftd.(fujitsu)tegen kwaam. Maar die kon mijn HDD ook niet checken. Daar stond als al bekabelen van de HDD op een juiste menier aangesloten is. maar niet erkend word dan de HDD is kapot....

Als iemand mij goed uitleg geeft hoe ik mijn pc het beste kan formatteren en opnieuw installeren zou ik het echt waarderen...

Wat ik altijd doe is...

1e. Zet ik via BIOS cd station de eerste BOOT
2e. daarna gaat de CD Station eerst met Booten
3e. Ik kan met die cd ook partities maken maar dat heb ik nooit gedan..
4. Installer ik de windows

Dat is wat ik doe... Misschien het is fout..

Je krijgt tijdens die installaties de kans om de schijf opnieuw te formateren (als ntsf-schijf), of juist niet en de hudige instelling te behouden.

Kies je voor formateren, dan kan je een snelle en een trage manier kiezen. Ik kies dan altijd voor de snelle manier, maar bij mijn komende installatie (hopelijk vanavond of anders morgen) ga ik de trage manier proberen.

Ik ga ook tragesnelheid proberen...
Wie weet wat er zou uit komen bedank voor je reacties.. je hoort van mij wat de uitkomst is...:thumb:

ik heb vrijdag alle partities gewist tijdens de installatie, daarna gekozen voor de trage format.

Windows geinstalleerd en hij draait nu nog steeds en stabiel (gevaarlijke opmerking... even afkloppen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan