• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschijnlijk heel simpel , maar mij lukt het niet ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

roodster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Hallo,

Ik ben een nieuweling , ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Ik heb een worksheet met in een kolom de maanden jan t/m december en als 13e regel een "totaal" regel.
De waarde in in het totaalveld moet de waarde geven van de laatst ingevulde maand. Let wel: de maandvelden zijn wel voorzien van formules en worden gevuld vanuit een berekening.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Bij voorbaat dank alvast

Of er in die kolom formules staan of niet, maakt niet uit.
Als het bijvoorbeeld over kolom C gaat, zet dan in C13:
Code:
=SOM(C1:C12)

Bedankt wieter...

Bedankt voor je snelle reactie, maar dat bedoelde ik niet

de Totaal-cel moet de laatst ingevulde waarde van de maanden daarboven weergeven.... dus ,
JAN 10
FEB 20
MAR 15
APR 11
MEI 17
.....
.....
.....
TOTAAL 17

begrijp je wel ?

roodster,

waarom staat er op regel 13 Totaal als je daar iets anders wilt hebben?
Plaats eens je bestandje als bijlage....

Twee mogelijkheden aangegeven. Wel vreemd dat het totaal het getal van de laatst ingevulde maand is. Jouw feestje ;)

Bijlagen

Code:
=ZOEKEN($A$1:$A$12;$B$1:$B$12)
plaats deze in een cel en sluit met shift Ctrl Enter

Ik ben aan het proberen geslagen en kwam tot deze (volgens mij) oplossing
In eerste instantie werkte de formule alleen als ik deze plaatste rechts van het bereik, als ik deze formule plaatste waar jij het totaal wil hebben
dan kreeg ik een foutmelding.
ik heb toen geprobeerd om de formule te plaatsen als een matrix formule en bij mij werkte het.

Nu ben ik wel benieuwd waarom deze formule in eerste instantie alleen werkte als ik deze rechts naast het bereik plaatste
Het is niet mijn bedoeling om in deze vraag in te breken, er van uit gaande hiermee de vragen steller te helpen hoop ik dat iemand dit kan uitleggen

edit: het lijkt ook alleen te werken als de 12 maand cellen echt als datum (1-1-2012 1-2-2012 enz) zijn ingevoerd en dan de notatie "mmm" krijgen
als ik jan en feb invoer en doorsleep tot dec, met standaard notatie, dan krijg je een foutmelding

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bestandje bijgevoegd

Beste Haije,

Bestandje bijgevoegd
het gaat erom dat wanneer er waardes in rij 7 ingevuld worden dat de waarde die berekent word in G7 ook word getoont in G14.
als G8 word gevuld moet deze waarde worden getoont in G14 , etc.....
Begrijp je wel ?

@Pasan en @Robdgr
Dank voor jullie reaktie , echter ik heb het niet werkend gekregen, zal wel aan mij liggen :(

Bijlagen

roodster, zie bijlage,

ik heb een indexformule gebruikt om te kijken, via aantal.als word het aantal rijen geteld dat een waarde groter heeft als 0.

Bijlagen

Haal de spaties uit G7:G13
Code:
=ALS(G2="";"";VERSCHUIVING(G1;AANTALARG(G2:G13);0))

opgelost!

Beste Roel !:thumb:

Geweldig , het werkt , ben helemaal blij , hartstikke bedankt :thumb:

Met dank aan alle andere meedenkers !

Vriendelijke groet roodster

[..]het gaat erom dat wanneer er waardes in rij 7 ingevuld worden dat de waarde die berekent word in G7 ook word getoont in G14.
als G8 word gevuld moet deze waarde worden getoont in G14 , etc.....
Begrijp je wel ?

roodster, ja ik snap wat daar staat, maar waarom noem je iets Totaal, terwijl je bedoelt Laatst toegevoegd?
Daar moet tocht een reden voor zijn?

Maar je probleem is opgelost en dat is het voornaamste!

@Robdgr: Dank voor jullie reaktie , echter ik heb het niet werkend gekregen, zal wel aan mij liggen :(
Ik had van de maandvermelding echte data gemaakt, vandaar dat ik met max werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan