waarschijnlijk onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik zou graag een formule hebben die controleerd of en bepaalde waarde al bestaat. b.v.b Jan Smit, palingstraat 12

Als hij dan palingstraat 12 al heeft of hij dan palingstraat13 kan aanmaken ,of iets anders

dit hier boven is een voorbeeld ik heb verder niets maar dan ook niets met Jan Smit te maken.
:cool:

Je zult toch iets duidelijker moeten zijn wat je precies wilt.
Waar staan die gegevens? Op een formulier? In een tabel? In een query?
Wanneer wil je dat controleren? Bij invoer? Bij opslaan? Bij wijzigen?
Het is nu niet echt duidelijk wat je vraag precies is.

je kan een string controleren door de spaties, komma's en punten te verwijderen en dan het geheel te converteren tot upper- of lowercase. vergelijk deze met die in de database. als je een match hebt gevonden dan bestaat deze blijkbaar al.

wat je verder wilt weet ik niet.

weest gegroet,
guus

of bij de query builder van die keuzelijst doe je als bron de query/tabel met adressen en de table waar het in opgeslagen wordt. Als je dan de 2 identieke velden met elkaar in relatie legt en je zegt dat de adressen tabel en 1 relatie is en de tabel waar je in opslaat de veel relatie is. Selecteer de velden die je wilt opnemen vanuit de adressen tabel. Doe hetzelfde met de velden van de andere tabel maar schakel de selectieboxjes hiervan uit en zet eronder Is Null.

Nu geeft hij alleen waardens op die nog niet zijn gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan