Ik wil iets automatiseren : nl op verschillende tijdstippen een extern document importeren ( dat steeds van lengte verschilt), en daar dan bepaalde berekeningen mee doen; oa heel simpel bvb een kolom optellen.
Ik ken geeb vba code, en wanneer ik dit probeer te doen via macro opnemen, krijg ik onderstaand probleem :
voor zover ik kan zien wordt dus steeds die range van de laatst geselcteerde cel in de macro opgeslagen, zodat ik dus de volgende keer bij een langer bestand natuurlijk de som maak op een verkeerde plaats !!
Kan er iemand mij de code bezorgen waardoor ik naar het einde v e selctie kan springen, daar een bewerking kan doen enzovoort zodanig dat die range steeds onbepaald blijft en opnieuw kan uitgevoerd worden ?
Dank bij voorbaat
Range("A1").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Range("A30").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=SUM(R[-29]C:R[-1]C)"
End Sub
Ik ken geeb vba code, en wanneer ik dit probeer te doen via macro opnemen, krijg ik onderstaand probleem :
voor zover ik kan zien wordt dus steeds die range van de laatst geselcteerde cel in de macro opgeslagen, zodat ik dus de volgende keer bij een langer bestand natuurlijk de som maak op een verkeerde plaats !!
Kan er iemand mij de code bezorgen waardoor ik naar het einde v e selctie kan springen, daar een bewerking kan doen enzovoort zodanig dat die range steeds onbepaald blijft en opnieuw kan uitgevoerd worden ?
Dank bij voorbaat
Range("A1").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Range("A30").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=SUM(R[-29]C:R[-1]C)"
End Sub