Waarschuwing en Fout in Logboeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter JIRKO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JIRKO

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo, heb een vraag. Bij de toepassing van Logboeken zie ik vaak de volgende:

TYPE:Waarschuw BRON:Userenv CATEG.:geen GEBEURT.:1517 GEBRUIK:system
TYPE : Fout BRON : EventSystem CAT: (50) GEBEURT.:4609 GEBRUIK: nvt

Wat kan ik er aan doen? Bvd Jirko

Als je dubbelklikt op die regel krijg je misschien een wat betere omschrijving.
Hierbij errors vertaald maar 1517 zie ik niet staan.

Laatst bewerkt:
Nu is de ene wat duidelijker. 1517 kun je gewoon negeren. Veel mensen hebben die, ik ook.
Vermoedelijkt werkt een deel van je firewall als service. Ik heb Norton en ik denk dat het in die hoek zit.

Die andere is een uitzoeker. Kun je die tekst ook gewoon kopieren en dan in een bericht plakken? Dan kan ik op mijn beurt weer makkelijk kopieeren. Ik sla n.l. nooit iets op. Zou mijn pc zo vol zitten :)

Elisa zei:
Nu is de ene wat duidelijker. 1517 kun je gewoon negeren. Veel mensen hebben die, ik ook.
Vermoedelijkt werkt een deel van je firewall als service. Ik heb Norton en ik denk dat het in die hoek zit.

Die andere is een uitzoeker. Kun je die tekst ook gewoon kopieren en dan in een bericht plakken? Dan kan ik op mijn beurt weer makkelijk kopieeren. Ik sla n.l. nooit iets op. Zou mijn pc zo vol zitten :)

Wat ik er zo vreemd aan vind is dat pad. Het begint met de d:\
Heb jij Windows op de D:\ staan?

Je zou zeggen dat dit dezelfde error is.

Er was iemand die zei dat MSN niet meer mee op laten starten heeft geholpen.
Dan weer kom ik op RPC uit en raden ze je een fix aan.
Dan weer gaat het over iets wat lijkt op die andere error.

Begin om MSN niet mee te laten opstarten. Terugdraaien kun je het altijd.
Morgen zal ik er weer voor gaan zoeken. Microsoft is niet bepaald de makkelijkste om iets terug te vinden.

Elisa zei:
Wat ik er zo vreemd aan vind is dat pad. Het begint met de d:\
Heb jij Windows op de D:\ staan?

Je zou zeggen dat dit dezelfde error is.

Er was iemand die zei dat MSN niet meer mee op laten starten heeft geholpen.
Dan weer kom ik op RPC uit en raden ze je een fix aan.
Dan weer gaat het over iets wat lijkt op die andere error.

Begin om MSN niet mee te laten opstarten. Terugdraaien kun je het altijd.
Morgen zal ik er weer voor gaan zoeken. Microsoft is niet bepaald de makkelijkste om iets terug te vinden.

OK en bedankt, de text kan ik niet hier plakken, daarom een bijlage.
Elisa, het hoort niet hier, maar weet je ook hoe ik een Bootable CD-Rom voor mijn Win. XP + SP2 laptop kan maken?

Vertel eerst maar of je Nero hebt. Daarmee is het zo gedaan.

O ja, die fix die ik vond stond hier..
Ik zou zeggen probeer het. Baat het niet voor het een dan wel voor het andere :)

Steeds doc maken is erg lastig. Download MwSnap. Hiermee kun je heel handig screenprints maken.
Map maken waar de opgeslagen screenprints in komen.
Instellen op jpg.
Kiezen voor zelf naam invoeren. Anders krijg je alleen nummers.
Mee laten starten met Windows.
Je zult het nog veel gaan gebruiken. :)

Weer een link van lotgenoten. Ook hier komt MSN twee keer naar voren.

Vertel me ook even wat je op de d:\ hebt.

Laatst bewerkt:
Scherp opgemerkt Elise, D:/ is een DvD-rw-station, die op dat ogenblik zonder Cd was.
Heb geen Nero, maar een SONIC brander. Bij de aanschaf van Packard Bell laptop, voorgeprogrammeerd. Ook WinXP is voorgeprogrammeerd, dus heb geen CD-Rom er van. Daarom een opstart CD-Rom, voor het geval dat....
MSN messenger heb ik uitgeschakeld. Bedankt

Het is vreemd dat het pad naar je cd-rom verwijst.
Laten we even afwachten of het verwijderen van MSN uit de opstart heeft geholpen.

Nu wat anders. Jouw brandprogramma ken ik niet maar je moet gewoon zoeken naar de mogelijkheid een bootable/opstartdisk te maken in je Sonic programma.

Hallo Elisa, het is inderdaad vreemd met die pad D:\ . Na het uitschakelen van MSN is de foutmelding 4609 meer verschijnen, wel de waarschuwing 1001 en 1004. Heb hem in het listje van je gevonden, maar het zegt me niet veel. De eerste tekst van zaterdag heb ik mbv SNIPPY gedaan. Bedankt, ook voor de tip over de bootabel CD-Rom. Heb het in Sonic onder "Opstartbare schijven" gevonden. Waar ik kan kiezen van de diskette (heb ik niet en de station ook niet) of van een OPSTARTBEELD. Verder ben ik niet gekomen, omdat ik niet weet welke beeld en waar ik het moet zoeken, of maakt het niets uit. Een foto of zo?

Bij Nero heb je de keuze tussen de A:\ floppy en harde schijf.
Ik denk dat ze dan het opstartsysteem rechtstreeks van je harde schijf afnemen. In het andere geval zal er wel om een floppy gevraagd worden (opstartdiskette)
Wat zeggen die 1004 en 1001?
Zet maar neer hier. Het zal vanavond laat worden want ik zit te schilderen en daar moet zelfs Helpmij voor wijken :)

Heb ook een keuze van: 1) branden van een opstartdiskette of 2) van opstart beeld van de vaste schijf, dus tweede optie, maar die OPSTART BEELD snap ik niet, jij wel?
De tekst moet weer via de bijlage, sorry. Kan niet hier gekopieerd worden. Succes met het schilderen.

Bijlagen

Het lijkt me dat met opstartbeeld heel letterlijk bedoeld wordt 'opstart image'. Een exacte kopie van wat jij op je C:\ (de root) hebt staan.
Brand gewoon op een rewritable dan kun je nooit de mist in gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan