• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing geven voor opslaan mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

custommade

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Beste Excellers!

Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord op het forum niet heb kunnen vinden.

Ik heb een Excel bestand wat ik naar klanten wil sturen. In dit bestand zitten (bijvoorbeeld) zes tabbladen. Drie daarvan zijn van belang voor de klant, de overige drie tabbladen verberg ik iedere keer. Is het mogelijk om Excel een waarschuwing te laten geven als ik het bestand opsla zonder dat ik de drie gewenste tabbladen heb verborgen? Op die manier behoed ik mijzelf en collega's voor het doorsturen van documenten waarvan alle tabbladen voor de klant zichtbaar zijn.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

euhm mischien een domme opmerking maar waarom stuur je niet alleen die drie tabbladen die jou klanten mogen zien
als je toch code wil schrijven....

De inhoud die niet voor klanten zichtbaar zou moeten zijn bevat informatie die nodig is om de rest van de tabbladen (die de klanten wel mogen zien) te vullen.

Je kan bv ook adv de gebruikersnaam van de computer de werkbladen wel of niet verbergen bij het openen v/h bestand.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If Environ("username") = "[COLOR="red"]Zet hier jouw gebruikersnaam[/COLOR]" Then
        Sheets("Blad1").Visible = -1
    Else
        Sheets("Blad1").Visible = 2
    End If
End Sub

Hoi Rudi,

Aangezien er geen domme vragen bestaan ga ik de volgende vraag toch gewoon stellen. Ik ben nog niet zó'n doorgewinterde Excelgebruiker, waar voer ik die code dan in?

Met de rechter muisknop op de tab - programmacode weergeven. In dat scherm dubbelklikken op ThisWorkbook en dan in het rechter venster plakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan