• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssteenhuis

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Hallo,

Ik zou graag een melding in mijn Excel sheet hebben dat het systeem geüpdate moet worden. Het systeem moet elke maand geüpdate worden. Dus in de laatste week van de maand moet dit bericht elke dag tevoorschijn komen.

Is dit ook mogelijk in excel?

Met vriendelijke groet,

Hans

mmmmmmmmm, kan een lastige opgave worden!!!! Soms valt de laatste dag van de maand op een maandag. Wordt dan deze week aangehouden of moet de week ervoor worden aangehouden?

Met de code hieronder kan je bepalen of de datum van vandaag groter is dan 24. Zo ja dan wordt er een melding weergegeven dat er geupdate moet worden.

Code:
Private Sub Workbook_Open()

If Format(Date, "dd") > 24 Then
        MsgBox "Systeem moet geupdate worden!!!"
    End If

End Sub

En wat als je eenmaal geüpdate hebt. Moet dan de melding nog altijd verschijnen?

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Als er eenmaal geupdate is, moet eigenlijk de melding niet meer tevoorschijn komen. Daar heb ik zelf eigenlijk niet eens aan gedacht:confused: . Het is inderdaad een beetje vreemd wanneer er al wel geupdate is dat die nog steeds de melding weergeeft. Kan dat ook opgelost worden?

En het hoeft niet perce een week te zijn. Het mag ook dat die na de 24e van elke maand de melding elke dag weergeeft tot dat er geupdate is.

Met vriendelijke groet,

Hans

Wat houdt het updaten in? Doet VBA dat? Hoe ga je Excel en VBA laten weten dat er geüpdate is? Je kan bv. een 1 zetten in een bepaalde cel als er geüpdate is. (en een lege cel als dat nog niet gebeurd is).

Hallo.

Ja er kan een 1 of een vinkje gezet worden als er geupdate is. Het updaten gaat handmatig. Het gaat mij om de melding die gegeven moet worden als er geupdate moet worden en de melding moet dan niet meer weergegeven worden als het vinkje of iets dergelijks is ingevuld.

Met vriendelijke groet,

Hans

Zoiets dan?

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If Day(Date) > 24 And Sheets("Update").Range("A1").Value <> 1 Then MsgBox "Systeem moet geupdate worden!!!"
End Sub

Als we voorbij de 24ste zijn en er staat geen 1 in cel A1 op het blad Update (maak dat aan of verander de code), dan wordt de melding gegeven.

Wigi

Hallo Wigi,

Oke top bedankt. Moet ik deze code gewoon in een module plaatsen? Of moet er ook een commandbutton van gemaakt worden?

Groeten,

Hans

Die code komt bij ThisWorkbook te staan.

Code wordt automatisch uitgevoerd als het bestand geopend wordt.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan