• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing in Kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenky Supreme

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Beste helpmij mensen,

Ik heb in Excel een kalender gemaakt waarin een stuk of 1000 klanten zijn opgenomen.

Is het mogelijk dat er (misschien aan de hand van een aantal verwijzingen?) een pop-up verschijnt of dat er in elk geval melding van wordt gemaakt wanneer er een klant jarig is?

bij voorbaat dank!

m.vr.gr.

Frank

Hoi Frank,

Het is mogelijk, maar niet zonder informatie hoe/waar je de klantgegevens hebt opgeslagen.

Bovendien, wanneer wil je dat de pop-up verschijnt, bij het openen van het werkboek of nadat je een knop hebt ingedrukt?
Of wil je dat er ergens in je spreadsheet gewoon een lijstje komt te staan met namen van jarigen?
k2: =index($B:$B;Grootste(($A$11:$A$9999=als($D$2="";Vandaag();$D$2))*Rij($A$11:$A$9999);$J2))
in j2 1; in j3 2 enz. In D2 de datum van je kalender. Invoeren als matrix-formule.

Jeroen

zo ziet het bestand er ongeveer uit qua opzet.

Ik wil het liefst een pop-up bij het openen van de werkmap.

88424856.jpg

Hoi Frank,

Allereerst een label aanmaken in Excel (beeld, werkbalk, Werkset besturingselementen aanvinken. Uit de werkblak kiezen voor Tekstvak. Tekstvak naar je zin vormgeven. Boven het tekstvak een opdrachtknop zetten. Deze gebruik je om het tekstvak weg te klikken.

De onderstaande code plakken in de editor van ThisWorkbook (Alt & F11):
Private Sub Workbook_Open()
Tekst = "": n = 0
For i = 11 To 9999
If Month(Cells(i, 4)) * 100 + Day(Cells(i, 4)) = Month(Date) * 100 + Day(Date) Then Tekst = Tekst & Cells(i, 3) & Chr(10): n = n + 1
Next i
Worksheets(1).TextBox1.Text = Tekst
TextBox1.Height = n * 15
TextBox1.Visible = True
CommandButton1.Visible = True
Range("A2").Select
End Sub
In de editor van het werkblad:
Private Sub CommandButton1_Click()
TextBox1.Visible = False
CommandButton1.Visible = False
End Sub

Jeroen

Harstikke mooi. Dit is inmiddels gelukt, bedankt daarvoor!

Heb echter nog 1 vraagje. Zou het dan ook mogelijk zijn om die pop-up bijv. 3 dagen voor de betreffende verjaardag te laten verschijnen?

Hallo,

Ik zou zelf ook graag iets in excel willen doen zoals hierboven staat. Alleen ben ik niet zo handig met excel. Zou iemand mij stap voor stap willen uitleggen hoe ik een formule zoals hierboven invoer? Dingen zoals de “editor van het werkblad” weet ik bijvoorbeeld helemaal niet te vinden.

Alvast bedankt

Oke, ik ben inmiddels zover dat ik de bovenstaande code’s ingevoerd krijg.

Echter, wanneer ik het betreffende bestand nu open(en er dus eigenlijk een pop-up zou moeten verschijnen) verschijnt de volgende foutmelding:

“Fout 1004 tijdens uitvoering

kan de focus niet verplaatsen naar het besturingselement omdat dit onzichtbaar, niet ingeschakeld of van een type is dat geen markering accepteerd.”

Foutopsporing geeft een fout aan in de volgende regel:

If Month(Cells(i, 4)) * 100 + Day(Cells(i, 4)) = Month(Date) * 100 + Day(Date) Then

Hoi Frank,

Allereerst een label aanmaken in Excel (beeld, werkbalk, Werkset besturingselementen aanvinken. Uit de werkblak kiezen voor Tekstvak. Tekstvak naar je zin vormgeven. Boven het tekstvak een opdrachtknop zetten. Deze gebruik je om het tekstvak weg te klikken.

De onderstaande code plakken in de editor van ThisWorkbook (Alt & F11):
Private Sub Workbook_Open()
Tekst = "": n = 0
For i = 11 To 9999
If Month(Cells(i, 4)) * 100 + Day(Cells(i, 4)) = Month(Date) * 100 + Day(Date) Then Tekst = Tekst & Cells(i, 3) & Chr(10): n = n + 1
Next i
Worksheets(1).TextBox1.Text = Tekst
TextBox1.Height = n * 15
TextBox1.Visible = True
CommandButton1.Visible = True
Range("A2").Select
End Sub
In de editor van het werkblad:
Private Sub CommandButton1_Click()
TextBox1.Visible = False
CommandButton1.Visible = False
End Sub

Jeroen

Kan iemand mij helpen met deze code?
Ik krijg steets een fout melding,

Alvast bedankt

Kan iemand mij helpen met deze code?
Ik krijg steets een fout melding,

Alvast bedankt
Kaan, dit is een topic van een jaar oud. Het is op Helpmij niet gewenst om behoorlijk oude topics omhoog te halen en al helemaal niet om iemand zijn vraag te kapen. Open een eigen topic a.u.b.

Ok,

Dat wist ik niet, ik maak meteen een nieuwe topic sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan