waarschuwing in systeembeheer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Daar ik wat probleempjes heb met pc, zit ik vanavond weer eens rond te snuffelen naar oplossingen. Zo kwam ik bij systeembeheer-computerbeheer-logboeken-toepassing. Hier vind ik een aantal waarschuwingen en weet niet wat er mee te doen.
Waarschuwing gebeurtenis-id 5603
1517

Weet iemand wat ik ermee moet/kan doen??? :o

Kan je even de hele melding geven (dubbelklikken op de melding en dan rechtsbovenin op de twee blaadjes (kopieren). Dan hier plakken. Die meldingen die jij hebt gegeven zijn erg algemeen.

Hier zijn ze:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Userenv
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1517
Datum: 2-5-2005
Tijd: 20:16:10
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:
beschrijving:
Windows heeft het register van gebruiker xxxxxxxxxxxx opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: WinMgmt
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5603
Datum: 2-5-2005
Tijd: 18:29:00
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:
Beschrijving:
Provider OffProv is geregistreerd in de WMI-naamruimte (Root\MSAPPS), maar heeft de eigenschap HostingModel niet opgegeven. Deze provider wordt uitgevoerd met de account LocalSystem. Deze account heeft bepaalde bevoegdheden en de provider veroorzaakt mogelijk een beveiligingsprobleem als gebruikersaanvragen niet juist worden verwerkt. Zorg ervoor dat de provider is gecontroleerd op het beveiligingsgedrag en werk de eigenschap HostingModel van de providerregistratie bij tot een account met de minimaal benodigde bevoegdheden voor de vereiste funtionaliteit.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Geplaatst door frenneke
Windows heeft het register van gebruiker xxxxxxxxxxxx opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.
Bij deze is er een service die nog draaide tijdens het afmelden van een gebruiker. Dit moet je ergens kunnen instellen, maar ik weet niet waar.

Provider OffProv is geregistreerd in de WMI-naamruimte (Root\MSAPPS), maar heeft de eigenschap HostingModel niet opgegeven. Deze provider wordt uitgevoerd met de account LocalSystem. Deze account heeft bepaalde bevoegdheden en de provider veroorzaakt mogelijk een beveiligingsprobleem als gebruikersaanvragen niet juist worden verwerkt. Zorg ervoor dat de provider is gecontroleerd op het beveiligingsgedrag en werk de eigenschap HostingModel van de providerregistratie bij tot een account met de minimaal benodigde bevoegdheden voor de vereiste funtionaliteit.
Dit gaat over een account met bepaalde bevoegdheden. Als daarbij iets fout gaat kan er een beveiligingsprobleem ontstaan.

Je kan de beschrijvingen die in de Quote's staan even doorlezen. Dit zijn smanevattingen van de problemen. Deze staan ook in het logboek.

Beide waarschuwingen gaan over de account LocalSystem. Kijk is bij start->uitvoeren->control userpasswords2->OK->geavanceerd->geavanceerd. Kijk daar even of deze account erbij staat. Dit is bij mij niet het geval dus kan je ook even vertellen wat er achter staat?

De verwijzing die geeft kan ik niet vinden. Heb even zitten denken, heb 2 zoontjes die op internet een spel spelen. Daar moeten ze inloggen, heeft dat er iets mee te maken???Als ze zich weer af melden??Spel heet geloof ik runescape of zoiets.
Heb namelijk niet meerdere accounts???

Ik zit een beetje te denken aan een ingebouwde windows account. start->uitvoeren->control userpasswords2->OK->geavanceerd->geavanceerd.
Kopier control userpasswords2 (vergeet de 2 niet) even, want daar kan je snel een fout bij maken.

Vraag ook even aan je kinderen of ze daar afmelden, of dat ze gewoon de site wegklikken. Het spel zou namelijk de oorzaak kunnen zijn.

Kijk zelf even in het logboek wanneer de fout voorkomt. Waarschijnlijk is dit tijdens het uitschakelen/opnieuw opstarten van de computer, maar ik wil het even zeker weten.

Succes.

Heb gedaan wat je zei, krijg dan een venster waarin in staat dat deze module niet wordt ondersteund door xp home.

Verder is het idd mogelijk dat deze melding komt bij in/uitschakelen, als ik de tijden bekijk.
Zal het morgen eens in de gaten houden.
Ze loggen zich overigens wel uit, dat heb ik gezien.

Alvast bedankt voor je hulp, laat morgen meer weten.

:thumb:

Dan wacht ik het maar af en hoor ik het morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan