waarschuwing tabel maak query

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimpietje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
ik laat enkele querys automatisch uitvoeren door een macro, waardoor tabellen gemaakt worden (table make query)
ik krijg echter altijd waarschuwingen te zien, de meeste kon ik uitvinken onder opties... echter ééntje blijft staan:

"de tabel Tbl Mnd 1 bestaat al en zal worden verwijderd voordat u de query uitvoert.
wilt u toch doorgaan"

kan ik ergens deze waarschuwing laten verdwijnen? zodat men hem niet steeds te zien krijgt en dient te bevestigen?

wim

Als de macro in VBA staat kan dat met "docmd.setwarnings false"

Eventueel kun je je macro converteren naar VBA, waardoor je hier gebruik van kunt maken.

Grtz,

Query naar Module ?

query converteren naar vb, wil dat zeggen dat je hem als module opslaat?
waar plaats ik dat stukje code om hem juist te doen functioneren ? ik ken niets van vb ...
maar kan niet moeilijk zijn om dat stukje op de juiste plaats te copy pasten denk ik dan ....

Maak ipv een tabelmaak query een gewone query.

Verander in je makro query uitvoeren door
1) BerichtenInstellen op nee (doel geen boodschap)
2) SQLUitvoeren : DELETE FROM [uwe tabel]
3) SQLUitvoeren : INSERT INTO [uwe tabel] SELECT * FROM [uwe query]

in hoop op zege en victory

Als je even duidelijk kunt uitleggen wat je wilt doen (zonder de technische zaken) dan kunnen we je best helpen om daar een goede technische oplossing (met VBA etc.) voor te maken.

Great !! lijkt te werken met die macro's en sql functie

dank jullie allen voor de info !
kmoet nog wat test draaien maar alles lijkt te lukken, soms wat traag, maar dat zal dan wel weer typisch access zijn, ik ga em nog eens comprimeren enzo en dan klaar :))

groetjes,

wim

ps wat leuk toch dat je hier zo'n hulp krijgt !! vroeger schreeft ik soms mails naar microsoft om hulp te vragen, maar daar kreeg je nooit antwoord laat staan leesbevestiging

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan