Waarschuwing: Userenv, LoadPerf, Fout: DCOM

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb net eens eventvwr uitgevoerd en de logboeken nagekeken omdat mijn pc steeds trager opstart. Bij toepassingen kwam ik heel vaak tegen:
waarschuwing: Userenv en LoadPerf
en bij Fout: heel vaak LoadPerf.

Bij systeem stond er vaak, Systeem: Fout: DCOM
en heel veel Fout: Disk met de volgende uitleg: er is een fout ontdekt op apparaat/Device/ harddisk0\D tijdens een wisselbestandbewerking.

Wat kan ik aan die waarschuwingen en foutmeldingen doen?
Met name die laatste is misschien wel de oorzaak voor het trage opstarten en een schijf die heel lang bezig is. Hoe kan ik hier achter komen??
mvrgr. Martin.

Bij je logboek is het uitermate belangrijk dat je zoekt op Event ID # er zijn er maar een paar duizend..

Bv. De usernv heeft waarschijnlijk "Event ID 1517" (Meest voorkomend)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810616

Indien je computer lang nodig heeft om af te sluiten kan dit ook te doen hebben met usernv
daarvoor kan je deze service installeren.. (dan is ook meestal die 1517 weg)
http://www.microsoft.com/downloads/...6D-8912-4E18-B570-42470E2F3582&displaylang=en

er is een fout ontdekt op apparaat/Device/ harddisk0\D tijdens een wisselbestandbewerking
Kan veel beteken van een kapotte HDD tot drivers/controllers corrupt/verkeerd..

Dus Google naar Event ID nummer :)

ps.
Bij nederlandse xp is dat dus "Gebeurtenis ID" vertaal dat in Google naar Event ID als je bij nederlandse sites niets vind, dan krijg je meer Hits..

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad ID 1517 en als ik op die link kijk staat daar "you can ignore it":eek:
Bij die HD error staat gebeurtenis 15 en daar staat bij microsoft "sorry, there is no information":confused: En juist die HD error baart mij zorgen want ik denk dat juist daardoor mijn systeem zo slecht opstart. (HD staat een hele tijd te rammelen en is bezig met iets). Hoe kan ik er achter komen wat er met mijn HD mis is???
PS. als de schijf is uitgerammeld en ik kan mijn programma's weer opstarten, dan werkt alles als een tierelier en kan ik ook probleemloos op de D: schijf werken.

Laatst bewerkt:
DCOM event id: 15 is inderdaad onbekend zover

Maar vind wel deze voor xp pro :confused:

Kijk het dus nog eens goed na of het geen 10015 is..

Je kan ook eens proberen om een schijfcontrole uit te voeren "Start Uitvoeren" type chkdsk Drive:\ /r je wordt geprompt met command of je dat wil uitvoeren type J en enter en reboot.. Dan wordt je schijf gecontroleerd op slechte sectoren en repareert die.. Je kan daarna ook nog een chkdsk /f doen om de bestanden te controleren doe daarna een defragmentatie..

Drive:\ staat voor de schijf die je controleren wil je schrijft dus C:\ of D:\ in uitvoeren.. Alleen als dit niet je boot partitie betreft en heb je bv Windows op D:\ geïnstalleerd dan volstaat een chkdsk /r en wordt altijd de systeem disk gechecked..

Dat geluid mag niet meer zijn dan een licht geknetter is dit echt tikken of rammelen dan zal die binnenkort wel vast zitten en wordt het hoog tijd voor een nieuwe schijf eer het te llaat is. (je raakt dan nm. alles kwijt)

Laatst bewerkt:
Fout: Disk met de volgende uitleg: er is een fout ontdekt op apparaat/Device/ harddisk0\D tijdens een wisselbestandbewerking. Hier staat echt gebeurtenis id 15 bij.
De schijf rammelt niet echt hard, het is net wat je zegt hij staat licht te "knetteren" en is gewoon heel lang met iets bezig. Als ik vanavond thuiskom zal ik gelijk dat checkdisk gebeuren eens uitproberen (nog nooit gedaan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan