• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarschuwingsvenster bij openen hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Sinds enige tijd doet zich het volgende probleempje voor:
Op een werkblad staan in kolom A de titels van filmpjes die zich bevinden in E:\Humor.
Van elke filmnaam heb ik een snelkoppeling gemaakt naar het betreffende filmpje.
Als ik nu op deze filmnaam klikte dan opende zich windows media player en toonde het filmpje.
Sinds enige tijd is er echter iets fout gegaan dat ik niet kan verklaren noch oplossen.
Als ik nu op de filmnaam klik dan verschijnt er een waarschuwingsventer met de tekst:
Bezig met openen van E:\Humor\filmnaam
Sommige bestanden kunnen virussen bevatten enz.
Wilt u dit bestand openen?
Als ik dan op OK klik dan pas komt windows media player met het filmpje.
Dit waarschuwingsvenster heb ik nooit gehad.
Vraag: waar komt dit venster vandaan en hoe kan ik het uitschakelen?
Omdat dit waarschuwingsvenster in het verleden nooit verscheen gaat het mij nu toch wel een beetje ergeren.
Hetzelfde probleem heb ik half november ook al voorgelegd maar een oplossing heb ik niet gekregen.
Voor de duidelijkheid heb ik een schermafdruk als bijlage bijgevoegd.
Er moet toch iemand zijn die veel kennis bezit over de meldingen van Office?
Vast bedankt voor enige reactie.
Ik werk met Windows XP Home met alle updates en Office 2003
Belinda

Het is duidelijk dat Office een beveiligings waarschuwing geeft. Ik denk dat je het dan ook moet zoeken in de opties van MS Office. Kijk daar eens op het tablad beveiliging en zie of je daar iets wijzer wordt.

Sinds enige tijd doet zich het volgende probleempje voor:
...
Ik werk met Windows XP Home met alle updates en Office 2003
Belinda

Heb ik ook, en ik kan niets gerelateerds vinden in de opties. Kan zijn dat dit veranderd is door middel van een update, niet te wijzigen in dat geval. Ik blijf hem volgen.

Bedankt voor de reactie en ik ben al "blij" dat iemand anders de melding ook krijgt.
Als dat zo is dan moeten er nog heel veel andere gebruikers zijn die deze melding krijgen.
Vreemd genoeg kom ik deze melding niet tegen via zoekmachines, zou toch zo moeten zijn.
Enfin ik wacht wel even af of er een oplossing voor gevonden kan worden want irritant is het wel alhoewel de melding misschien wel relevant kan zijn.
Zelf kunnen bepalen of zo een melding moet komen zou nog de beste oplossing kunnen zijn.
Bedankt voor de moeite in deze.

Ik had precies hetzelfde sinds vorige week/twee weken, en daarbij nog een vervelend probleem met het afsluiten van de Pc.

Ik heb m’n laatste updates verwijderd, en alles is weer als tevoren.
De hyperlinks werken weer als vanouds zonder die melding, al zou een optie voor het bepalen of je wel of geen melding wil krijgen natuurlijk wenselijker is.

De oplossing van Harry zou een goed idee kunnen zijn, bij hem werkt het in ieder geval.
Nu heb ik jammer genoeg vorige week een hele berg updates die in de map Windows stond weggegooid, alles leek immers goed te werken totdat ik er achter kwam dat het niet helemaal zo was.
Heb (had) nog twee updates staan KB973687 en KB976098
Deze heb ik nu op de juiste manier verwijderd, de computer is opnieuw opgestart.
Excelblad geladen met snelkoppelingen maar helaas de foutmelding is niet verdwenen, de oorzaak zal dus in een eerdere update zitten die ik dus niet meer heb.
Ik ben dan ook "bang" dat er niets meer aan te doen is tenzij er een genie is die hiervan meer verstand heeft dan ik.
Ik had eerder een "oplossing" gekregen om via een macro de foutmelding uit te schakelen maar deze oplossing werkt niet.
Dus dan nog maar één keer vragen is er aan dit verschijnen van het waarschuwingsscherm op de een of andere manier iets te doen.
Mocht dat niet zo zijn dan hoop ik maar dat er klachten hierover naar Microsoft gezonden zullen worden zodat zij iets kunnen bedenken.
Allemaal hartelijk dank voor de aandacht aan dit probleempje.
Belinda

Ik ben dan ook "bang" dat er niets meer aan te doen is

Als je de eerst volgende keer Windows herinstalleert kun je update voor update installeren, en na elke update-installatie checken of het probleem voorkomt, als dat zo is de laatste update deïnstalleren, en als het probleem dan ook nog eens verholpen is weet je aan welke update het ligt. Het kost even tijd maar als je het KB-nummer ergens bewaart is het maar eenmalig ;) .

Ik heb het anders gedaan Belinda,

Start → Configuratiescherm → Software → een vinkje bij "Updates weergeven".
Even geduld (moet geladen worden).
Dan krijg je een lijst waarin ook bv: Microsoft Office Enterprice 2007, of Microsoft Office Professional Editie 2003 staat (versie afhankelijk natuurlijk).
Daaronder staan de updates die daarbij behoren, met daar achter de installatiedatum.
Ik heb de laatste security updates verwijderd.
Bij het afsluiten kreeg ik gelijk een melding dat er nieuwe updates beschikbaar waren.
Dus veel kwaad kan het niet als je een verkeerde verwijderd.
I.i.g. succes.

Beste Harry,
Bedankt voor je aanwijzing, aan de door jou genoemde mogelijkheid had ik even niet gedacht.
Ik ben dus naar Software in het Configuratiescherm gegaan en kreeg een lijst te zien van alle programma's.
Hierbij, gelijk je al schreef, een overzicht van de zg. updates van Microsoft.
Onder Office Professional Editie 2003 stonden er een aantal.
In deze lijst heb ik eerst gekeken naar updates voor Excel in 2009
Deze heb ik toen verwijderd, computer afgesloten en opnieuw gestart.
Vol spanning het Excel blad geopend en op de snelkoppeling geklikt.
Helaas het waarschuwingsscherm verscheen weer.
Terug naar Software en heb toen (met grof geschut) alle updates verwijderd van 2009.
Daarna weer afgesloten en opgestart en wederom het Excel blad geopend.
Maar ook dit heeft bij mij niet mogen helpen.
Er staan in Software ook nog een hele reeks updates van 2008 - deze heb ik maar niet verwijderd omdat de waarschuwing pas van de laatste tijd was.
Het blijkt nu dat jouw oplossing voor jou gelukkig werkt maar dat op mijn computer het niet werkt.
Waarom dat zo is begrijp ik niet, ik heb een normale standaard XP Home editie en heb servicepack 2 geinstalleerd en als er updates worden gemeld dan kijk ik even of die voor mij interessant zijn en laat die die installeren.
Niks geen extra dingen geinstalleerd, alles basic zo te zeggen en toch moet er een verschil zijn tussen jouw computer (instellingen) en de mijne.
Heb vanavond nog even op Google gekeken maar kon niets vinden over dit probleem dat toch bij veel mensen moet voorkomen.
Kan natuurlijk zijn dat degene die dit hebben gewoon op OK klikken en gewoon verder gaan want de snelkoppeling werkt wel.
In ieder geval bedankt voor je moeite in deze en misschien weet jij of iemand anders nog een andere oplossing.
Prettige avond verder.
Belinda

Dat doe ik ook altijd Belinda, kijken of het relevant is.
Maar even niet goed opgelet waarschijnlijk.
Maar goed, ik heb geluk gehad denk ik.

Misschien kun je met Systeemherstel nog wat doen.

Insgelijk een prettige avond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan