Waarsschijnlijk Videokaart kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee ik kan me niets bedenken wat er invloed op zou moeten hebben gehad ;)

Maar omdat bij het crashen mijn videokaart aardig op tilt staat (gebrom en geblaas als een gek) denk ik toch echt dat het hardware is..

Edit: Zoals ik eerder had gezegd, had ik m'n videokaart al open gehaald, voor het schoonmaken enzo. Maar er zat niet veel stof in. Desondanks heb ik toch 2-3 weken klachtenvrij gezeten, tot nu..

Laatst bewerkt:
Ik heb net even de videokaart eruit gehaald, weinig stof, niets te zien. Dus ik heb hem weer terug geplaatst, misschien dat ie net niet goed vast zat of whatever.. (Heb je soms ook met harde schijf :p)

Voeding lijkt me trouwens niet het probleem. Ik heb verder nooit ergens last van gehad, en de vorige keer dat ik mijn videokaart uit elkaar haalde, was het probleem tijdelijk verholpen, dus het lijkt me toch echt een videokaart probleem ;)

Gisteren was er tijdens de crash trouwens een beeld te zien met grote, dikke, verticale, groene strepen (heb ik vaker gezien, maar meestal valt het beeld gewoon helemaal weg)

Iemand nog heldere ideeën?

Ja, Als je zulke strepen ziet is het meestal dat je videokaart struk is, Maar daar ga ik nog niet van uit.

Ja precies, het rare is alleen dat ik er verder totaal geen last van heb, geen artifacts enzo.. Alleen bij die crashes soms.

Vanochtend heb ik dus ff die videokaart er weer opnieuw ingezet, en sindsdien geen crashes meer, terwijl ik toch al aardig wat gegamed heb.. dus misschien zat ie toch niet helemaal goed meer vast.

Ik vind het iig vet vaag, ik hoop dat het hierbij blijft :p

Gisteren nergens last van gehad, maar vandaag was het weer raak :confused:

Na de crash wilde ik de PC opnieuw opstarten, maar het beeld bleef zwart, dus ik maakte de kast open. Wat me meteen opviel was dat de ventilator van de videokaart niet draaide. Bovendien bleven er 3 lampjes branden. Namelijk lampje D1602, D1601 en D1603. Daar tussen zit nog lampje D601, maar die was wel uit.

Voor het gemak heb ik ff een foto gemaakt van de videokaart, waarop deze 4 lampjes te zien zijn.

http://img200.imageshack.us/img200/7896/hd4870h.jpg

Toen ik daarna rebootte, kreeg ik weer gewoon beeld, en waren de lampjes uit en draaide de ventilator weer. Eigenlijk zou ik nu nog even moeten kijken wat er precies gebeurd tijdens zo'n crash (of er dan ook lampjes gaan branden oid)

PS: Ik wens iedereen een fijne kerst! ;)

Er is waarschijnlijk wel iets mis met je video kaart. maar zolang hij het doet is er niks aan de hand :)
ja jij ook.

Najaa dat is waar, maar die crashes zijn bijzonder irritant..

Het lijkt idd wel alsof ie zichzelf uitschakeld als bescherming voor een te hoge temperatuur. Maar de temperatuur is niet extreem hoog. ATI CCC zegt dat mijn videokaart 63 graden is, dus dat is gewoon prima.

Geen idee waar die crashes dus vandaan komen

Net weer een crash gehad. Dit keer heb ik gekeken in mijn computer, maar daar was niets te zien. De ventilator van de videokaart draaide gewoon nog, en de 3 lampjes waren ook gewoon uit. Het is dus niet dat mijn videokaart opeens stil ligt..

Zal het dan toch met de voeding te maken hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan