Waarvoor Wifi e.d.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Goedmorgen,

Ik heb een vraag m.b.t. wifi e.d.

Ik heb een Nokia N85 8gb gekocht i.c.m. abonnement (bellen/sms) en optie voor internet en e-mail.

Hieronder geef ik aan hoe ik denk dat het werkt:
Ik kan binnen mijn abonnement in Nederland bellen en internetten via mijn provider KPN.
Ga ik naar het buitenland dan kan ik ook bellen alleen krijg ik extra kosten omdat ik via een buitenlandse provider bel.

Ik weet dat je via je pc middels Skype gratis kunt bellen via internet naar andere skype pc's en dat je middels een betaalde versie van Skype ook naar vaste nummers kunt bellen.

Ik las ergens dat dit ook al met je mobiel kan.

Wat ik niet zo goed (zeg maar gerust helemaal niet) begrijp is waar nu die banden (HSDPA, EGSM900, EGPRS) en (Wifi, accespoints) nu in beeld komen.

Stel, ik zit lekker in Frankrijk op de camping en ik wil bellen naar Nederland. Tot op heden koste mij dat een klein fortuin (zeker als je kinderen met hun mobiel in de supergrote supermarkt gaan bellen naar mij waar ik ben...bij de vleeswaren!).

Kan dat nu anders door b.v. een accespoint te zoeken en via skype te bellen?

Kan iemand mij in grote lijnen uitleggen hoe e.e.a. werkt?

BVD

Wim

Om gratis te bellen met mijn N95 gebruik ik Truphone. http://www.truphone.com/nl/
Wanneer je in het buitenland bent, en je kan inloggen middels Wifi op een netwerk, kan je via dat netwerk bellen naar Nederland.

Echter zal je vooraf moeten uitzoeken wat goedkoper is, de gesprekskosten bij normale telefonie vanuit buitenland, of dataverkeer vanuit het buitenland.

Ik weet dat de MBtjes dataverkeer in buitenland zééér prijzig zijn.

@Patrick: maar als je op een open WiFi netwerk zit dan heb je toch geen last van dataverkeer? Het is gewoon hetzelfde als met je laptop even mail checken op een open lijn.

Of hebben wij het hier over een ander soort WiFi?

Kan ik b.v. via wifi gratis inloggen op een buitenlands netwerk en dan via Skype bellen met een pc in Nederland?

@Patrick: maar als je op een open WiFi netwerk zit dan heb je toch geen last van dataverkeer? Het is gewoon hetzelfde als met je laptop even mail checken op een open lijn.

Of hebben wij het hier over een ander soort WiFi?

Pfff. ten tijde van het antwoord was ik net uit bed.:p
Klopt idd wat je zegt. Je logt met Wifi in op een bestaand draadloos netwerk.
(Op de meeste campings moet je wel een vergoeding betalen voor de inloggegevens)

Wanneer je eenmaal verbinding hebt met het draadloos netwerk, kan je middels truphone bellen.

Wat is Truphone?
Dankzij Truphone kunt u met uw mobiele telefoon gratis/goedkope telefoongesprekken voeren via het internet in plaats van via uw huidige mobiele netwerk.

Onze service biedt de mogelijkheid om met een Wi-Fi compatibele mobiele telefoon 100% IP-telefoongesprekken te voeren zonder kosten of tegen bijzonder lage kosten. Dit is mogelijk doordat de gesprekken zoveel mogelijk via Wi-Fi en het internet verlopen, in plaats van via het gebruikelijke mobiele netwerk. Oproepen van Truphone naar Truphone zijn altijd gratis. Er is geen maandelijks abonnement en geen downloadvergoeding en er zijn geen kosten voor ontvangen gesprekken of andere verborgen kosten. U betaalt alleen voor wat u gebruikt.

Truphone is ideaal wanneer u naar het buitenland gaat. Wanneer u online bent, kunt u tegen een geringe vergoeding naar huis bellen via het internet.

Klopt idd wat je zegt. Je logt met Wifi in op een bestaand draadloos netwerk.
(Op de meeste campings moet je wel een vergoeding betalen voor de inloggegevens)

Ik las ergens:
Aantal gratis hotspots groeit in Nederland met twintig procent

Volgens een onderzoek van JiWire is het aantal gratis hotspots in Europa in het vierde kwartaal van 2005 met zeventien procent gestegen. Uit de cijfers blijkt tevens dat Frankrijk de Europese lijst aanvoert met een stijging van ruim honderd procent aan nieuwe gratis hotspots. In Nederland is de stijging met meer dan twintig procent bovengemiddeld. Volgens JiWire CEO Kevin McKenzie zijn er nu wereldwijd meer dan 100.000 Wi-Fi hotspots. De Ierse organisatie Free-hotspot.com ondersteunt de gebruikers van gratis Wi-Fi met hun online directory waarop al meer dan 7.500 gratis HotSpots wereldwijd te vinden zijn.

Is het in zo'n geval dan gratis inloggen op het wifi netwerk en via b.v.Truphone gratis/goedkoper bellen naar mijn schoonmoeder?

Ik las ergens:

Is het in zo'n geval dan gratis inloggen op het wifi netwerk en via b.v.Truphone gratis/goedkoper bellen naar mijn schoonmoeder?

Hotspots vind je meestal in winkelcentra. Op een camping is een draadloos netwerk meestal in eigen beheer. Vandaar dat een camping voor de inloggegevens meestal een vergoeding vraagt.
Maar wanneer je eenmaal in kan loggen op een Wifi netwerk kan je idd gratis bellen naar je schoonmoeder middels truphone.

Echter wanneer ik de keus had, liet ik mijn schoonmoeder eenmalig weten dat bellen enorm duur is, zodat ik de rest van de vakantie haar niet meer hoef te bellen.:p

Haha lol,

Moet de persoon die ik bel dan ook truphone hebben?

De meesten hebben natuurlijk geen smartphone waar dat op draait.

Haha lol,

Moet de persoon die ik bel dan ook truphone hebben?

De meesten hebben natuurlijk geen smartphone waar dat op draait.

Nee, met truphone gaat het hoofdzakelijk om het bellen naar vaste nummers.

Ik heb fring geinstalleerd op mijn nokia en de geluidstest gedaan.

Alles ok.

Nu begreep ik dat Skype contacten ook meegenomen worden door fring.

Maar als ik fring opstart zie ik geen skype contactpersonen en ik vermoed dat ik nog iets moet instellen want hoe weet fring nu wie MIJN contacten zijn?

Weet iemand dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan