wachrwoord laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter toop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
ik heb een laptop met uiteraard een beveiliging. Nu is mijn schoonzus uit de vs op bezoek met haar laptop en die wil gebruik maken van mijn lijn maar ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kom ik daarachter?

Je moet eerst op je router komen. Dat kan doormiddel van je IP adres in te typen in je browser en het laatste cijfer te veranderen in een 1. Bijv. Mijn ip adres is 192.168.0.21, dan verander ik hem in 192.168.0.1. Als het goed is zit je dan op je router. Dan moet je inloggen. Die inlognaam en wachtwoord moet jij hebben want die krijg je met je provider. En daar kun je de key vinden.
Succes

Je moet eerst op je router komen. Dat kan doormiddel van je IP adres in te typen in je browser en het laatste cijfer te veranderen in een 1. Bijv. Mijn ip adres is 192.168.0.21, dan verander ik hem in 192.168.0.1. Als het goed is zit je dan op je router. Dan moet je inloggen. Die inlognaam en wachtwoord moet jij hebben want die krijg je met je provider. En daar kun je de key vinden.
Succes

Hi,

Heb je normaal maar 1 IP adres zowel voor de vaste PC als de laptop? en je IP adres intypen in je browser is toch gewoon waar je een website intypt?

gr.T

Klik op Start/ Uitvoeren en typ daar cmd en druk op Enter.
In het dosvenster typ je: ipconfig en druk je op Enter
Je ziet dan o.a. Standard gateway staan met daarachter een ip-adres.
Dat ip-adres vul je inderdaad in de browser in waar normaal zoiets staat als http://www.google.nl
Je komt nu op de configuratiepagina van je router/modem en wellicht dat je hiervoor een gebruikersnaam+wachtwoord moet invoeren. Deze moet bij jou bekend zijn.
Als je bent ingelogd kun je naar een onderdeel "wireless" of "draadloos". Daar kun je in sommige gevallen het ingegeven wachtwoord bekijken.

Hi,

Heb je normaal maar 1 IP adres zowel voor de vaste PC als de laptop? en je IP adres intypen in je browser is toch gewoon waar je een website intypt?

gr.T

Ja, je kan altijd maar 1 IP hebben

wachtwoord

Succes

Hi,

Als ik dat intyp in mijn browser geeft mijn PC aan dat ie dat niet kan vinden.

gr.Toop

wachtwoord

Euh.. mijn tip al geprobeerd?

vond een brief van mijn provider met een beveiligingscode WPA-PSK sleutel. Denk dat het dat is wat ik zocht maar moet het nog uit proberen.

gr.Toop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan