wacht al sinds 3september op gfx

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker235

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Ja hallo ik heb een probleem,ik heb sinds 3 september mijn asus 8800GTS binnen gedaan voor reparatie,en ik wacht er nog steeds op .De winkel heeft ook geen benul wanneer die klaar zou zijn, ze hebben al gebeld en dit en dat maar zij moeten ook gewoon wachtten zeggen ze ,ik wordt hier beetje geirriteerd van,wat kan ik doen,gewoon nog verder wachtten?

Ik neem aan dat er nog garantie op zat/zit
Heb je wel een tijdelijke kaart gekregen.
2 maanden wachten is wel erg veel.....
je zou zelf eens kunnen kijken wat er op de site van de leverancier staat....daar staat altijd wel iets over garantie.

Goedemorgen,

Ik zou het bij Asus navraag doen over deze reparatie neem tenminste aan dat de kaart hier heen is gestuurd eventueel je bon in scannen en mee e-mailen
Hier het contact adres.

Oké bedankt maar ik ben wel van Belgie eh dus is die hier naartoe gestuurd of naar Duitsland?

Uit de europese garantiewet:

Artikel 3

Rechten van de consument

1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.

2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, overeenkomstig lid 3, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.

3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.

Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op:

- de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben;

- de ernst van het gebrek aan overeenstemming en

- de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument.

Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.

4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.

5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen:

- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of

- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of

- indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.

Twee maanden is al te lang, naar mijn mening, voor een reparatie van een videokaart.
Het is dus nu zaak om de winkel (niet Asus!) een brief te sturen waarin je aangeeft dat je de videokaart op datum X ter reparatie hebt aangeleverd.
Verder dat de europese wet over garantie vrij duidelijk is: Een videokaart moet binnen redelijke termijn gerepareerd worden.
Aangeven dat hij nog twee weken de tijd krijgt om te zorgen dat de videokaart gerepareerd is, of vervangen is door een minimaal gelijkwaardig alternatief. Zo niet dan aangeven dat je de koopovereenkomst ongedaan maakt en dat je dan dus je geld terug wilt.

Bedankt voor deze nuttige tip.Ik ga al een paar jaar bij deze winkel en heb nog nooit problemen gehad tot nu met deze GFX.Ik ben er wel zeker van dat de winkel er zelf niks aan kan doen want ik had deze kaart op 1 week toen ik ze bij hun had besteld.

Nogmaals. De winkel kan wel met smoezen komen dat de fabriek te sloom is, maar dat is hun probleem, niet jouw probleem. Dan moeten ze maar met een oplossing komen. Wees een beetje brutaler.
Laat ze je desnoods een 9800GT, of andere vergelijkbare kaart te leen geven. Dan kunnen ze op alle gemak die andere kaart laten repareren. Jij hebt betaald voor een videokaart om te kunnen gamen, niet om deze bij de fabriek te laten liggen...

Laatst bewerkt:
de kaart is beetje meer als een jaartje oud,dat noem ik niet echt nieuw meer maar er is nog garantie op,maarja hoe gaan ze een hele nieuwe verkrijgen als de 8800GTS niet eens meer beschikbaar is voor bestelling ;)

edit:ja ik heb op het moment een 8500GT silent,ja het is dikke rommel maar ik kan tenminste verder met men eigen pc...

edit: ik krijg trouwens een discount op een nieuwe case ik krijg de antec ninehunderd v2 voor 70 euro ipv de winkelprijs vanwege dit ongemak.

Laatst bewerkt:
oké ik heb dus creditnota van aardig wat centjes gekregen,dus deze vraag is opgelost :thumb:

Hoe duur kostte die reparatie?
Want anders had je toch gewoon een nieuwe videokaart kunnen kopen?

er is geen reparatie geweest.
er is een credit nota ( lees teruggave) gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan