wachtdienst

Status
Niet open voor verdere reacties.

journeyman

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Hello,

ik zou een databank willen aanleggen met wachtdiensten. het is de bedoeling dat ik op eender welke dag waneer ik in de databank ga (op een speciaal daarvoor te ontwikkelen form) ik kan zien wie er allemaal van wacht is. bvb de dokter van wacht, de tandarts van wacht, de apotheker van wacht , ....
nu wil ik natuurlijk het warm water niet opnieuw uitvinden ... ik heb me al rot gezocht naar een template ophet internet maar ik vind er geen .... (wat neit wil zeggen dat er geen is natuurlijk) kent er iemand zo een template? of is er al een dergelijk programmatje (liefst gratis uiteraard) of databank in access? ik hoor het graag

als ik het goed versta is het eigelijk een databank waarin je kan zien wie er van wacht is en wanneer indien dit het geval is , is dit eigelijk meer van een contactpersoon database dit is heel gemakelijk aan te maken gewoon een goede selectie van gegevens en programeer structuur ik zou mysql en php gaan gebruiken heel goed systeem en wil je later uitbreiden kan dit ook heel gemakkelijk

laat me even weten of dit het geval is en dan stuur ik je verdere details

Dat is inderdaad het geval, de nagel op de kop! ik moet wel zelf kunnen ingeven wie wanneer van wacht is en dit nadien kunnen raadplegen.

De database kan je zelf opbouwen in exel en opslaan als cv's bestand , dan installeer je een Webserver zoals wamp , lamp of wamp dan heb je een volledig pakket Webserver,php,mysql en phpmyadmin dan kan je als nog de gegevens in voeren door middel van een web interface hoe je in php gegevens invoert kan je vinden op de website van w3schools on de sectie van php en ysq insertie statement ik zal je later deze dag wel verdere informatie sturen

journeyman,

dit kan prima in MS Access.
Heb je Access ervaring?
Ga je gegevens zelf invoeren?

De "oplossing" van alain1988 zou ik gauw vergeten, dat is met een kanon op een mug schieten.

Tardis

tardis,

ik heb lichte access ervaring ja maar niet bijster veel en ja ik ga de gegevens zelf invoeren.

grtn

heeft er iemand een musket op op mijn mug te schieten?

Laatst bewerkt:
En hoe ga je de gegevens gebruiken? Wordt het een lokale database waar je alleen zelf in werkt, of heb je meerdere gebruikersdie allemaal bij de database moeten kunnen? Dat je de db dus op een netwerk gaat plaatsen? Of zitten je gebruikers op verschillende lokaties zonder centraal netwerk, en dat je dus toch aan een internet db moet gaan denken? Heb je al wat geprobeerd te maken? Zo ja: kun je dat posten?

Michel, ik heb nog niks... het is de bedoeling om dat voor meerdere mensen binnen een intern netwerk zichtbaar te maken. probleem is dat ik niet goed weet hoe daar aan te beginnen....

je kan een mysl database opzetten en door middel van phpmyadmin kan je de gebruikers een grafische omgeving de data laten zien

@Alain1988: De vraag wordt gesteld in een Access forum, en TS geeft ook niet aan dat hij een andere toepassingsoplossing wil. De vraag kan ook prima in Access worden opgelost, dus het lijkt mij een beetje overbodig om met PHP oplossingen aan te blijven komen zetten...
@TS:
Als je mijn Access cursus zou volgen, dan zou je zien dat ik in de laatste twee afleveringen een toepassing heb gemaakt die ongeveer doet wat je wilt, all be it op basis van een kinderdagverblijf. Maar het principe is goed te gebruiken voor jouw toepassing. Kijk daar eens naar, zou ik zeggen!

mijn excuses voor het uitblijven van reactie van mijnentwege maar gezondheid heb je nu enemaal niet onder controle jammer genoeg. Octa, bedankt voor de tip, ik ga er mee aan de slag!

Octafish, kan je mij toevallig een link bezorgen naar jouw cursus aub? ik vind hem niet direct :-(

Op de Home page vind je een klein blokje rechts, met daarin de tabl <Handleidingen>. Klik je die aan, dan kom je op de Handleidingen pagina. Hier klik je op <Handleiding zoeken> en dan vind je het overzicht met de vorige afleveringen.
Het bestand waar ik het over had, vind je in de eerste link van dit Forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan