Wachten bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjlaarman

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2002
Hallo allemaal,

Als ik mijn computer opstart, en ik wil me aanmelden, dan moet ik bij het scherm ´WELKOM´ ong. 2 minuten wachten. Weet iemand wat de oorzaak daarvan is en hoe ik dit op kan lossen??

Bij voorbaat dank..

Geert

Kijk eens bij de event viewer (start -> programs -> administratief tools) of er geen melding staat van één of andere service die niet is opgestart.

Mocht dat zo zijn kun je met de foutcode die erbij staat eens gaan kijken op technet voor een oplossing.

Hey,

ga eens naar START>UITVOEREN. Typ dan MSCONFIG.
Ga dan naar het laatste TABblad (opstarten), en daar staan dan een aantal programma's die worden opgestart als jij je aanmeld. Register toepassingen niet verwijderen! Gewoon programma's die je ook met een snelkoppeling kunt starten, zoals Nero, Kazaa, je weet wel.

Greetz,
Systemizer X100

Sneller opstarten XP

Start > uitvoeren typ regedit gevolgt door Enter
Ga naar de ze sleutel via de de kruisjes aan de linkerkant

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
Session Manager\Memory Management

Verander rechts de waarde van DisablePagingExecutive
Van 0 naar 1

Ja, maar die funtie hierboven (disablepagingexecutive) zorgt er niet voor dat je sneller opstart. Het geeft alleen maar een snelheidswinst bij het gebruiken van Windows XP en het vreet geheugen. Ik raad je aan om Bootvis the downloaden.

Hier kun je Bootvis Downloaden

Nu start je het programma (1 bestandje) en klik je in het menu "Trace" de optie "Next Boot + Driver Delays.
De computer start opnieuw op.

Nu moet je eventjes wachten wanneer Windows is opgestart, Bootvis wordt namelijk gestart om de BOOTSESSIE te configureren. Nog niets doen, totdat Bootvis het aangeeft.

Dit zou moeten helpen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan