Wachten op de 2e generatie DX10 kaarten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Ik ben binnenkort van plan een nieuwe PC te kopen. :)
Ik ben nu overal over uit...behalve...de videokaart.
Zit nog een beetje te twijfelen of ik nu een High-end DX 10 kaart moet kopen (8800 GTS, 640 Mb),
of een high-end DX 9 kaart (bijv. de X1950Pro/XT).
Ik hoor namelijk dingen over de "1e generatie" DX 10 kaarten dat ze geen DX 10.1 ondersteunen en nog niet geoptimaliseert is voor "full DX 10" games.

Om een lang verhaal kort te maken: is het al nuttig om een DX 10 kaart te kopen, of kan ik nog wel even lang door met een high-end DX 9 kaart en later overstappen op de "2e generatie"?

Bij voorbaat dank,
Ruben

Je Kan wachten op de 2e generatie DX10 kaarten (geforce 9 serie, of van Ati), maar van wat ik heb gelezen worden sommige ze ongeveer 2x zo snel als de 8800 ultra. Die zullen het natuurlijk beter doen met de spellen die samen met die nieuwe kaarten uitkomen.

Met een 8800 serie kaart kan je voorlopig nog wel even flink gamen, maar met een geforce 7900 of iets in die richting kom je ook nog prima vooruit.
Dus ja, de keus is aan jou.

Laatst bewerkt:
k bedankt, het is dus maar even kijken.

A.
Ik kan een 8800 GTS 640 Mb kopen. Dan ben ik wel veel geld kwijt, maar ik ben er zeker van dat ik games van nu en de nabije toekomst goed kan spelen. Alleen is het dan maar kijken of ze ook goed presteren in full-DX10 games. Zo nee, moet ik al snel weer een 2e generatie kaart kopen. (wil ik op high blijven spelen)

B.
Ik koop een high-end DX9 kaart, ben minder geld kwijt en kan games van nu en de nabije toekomst "wat minder maar wel goed" spelen. :p
Maar dan moet ik wel snel upgraden wanneer er duidelijkheid is over de DX10 kaarten.

Moeilijk hoor... :confused:
Iemand nog tips?

Dat is een nadeel van de snelle vooruitgaande technologie. :p
Je koopt nu een supersysteem en denkt up-to-date te zijn, maar 3 maanden later zijn er al veeeeel betere dingen.

Overigens denk ik dat je met een 8800 GTS nog meer dan prima de games kan spelen als de 9 serie en vergelijkbare ATi kaarten er zijn. Je hoeft niet bang te zijn dat het slecht gaat werken denk ik :p

Maarja, er is nog vrij weinig bekend over de 2e generatie, dus eigenlijk kan je er niks over zeggen.

Ja, maar of ik kies voor een DX9 die half zo duur is en koop een 2e generatie DX10 kaart.
Of ik kies een dure DX10 kaart en koop iets later een 2e generatie DX10 kaart.

Wat zouden jullie doen?

Wat voor kaart heb je nu, en hoe slecht speeld die de games nu?

Als je die nog kan gebruiken tot de 2e gen. kaarten uitkomt bespaar je die dubbele kaart.

Anders zou ik voor de duurdere dx10 kaart gaan. deze kun je namelijk voor een hogere prijs weer werkopen dan een dx9 kaart die zal nog goedkoper worden zodra 2nd gen dx10 kaarten uitkomen als je hem dan al aan de straat stenen kwijt kan. Voor een gemiddelde gamer zal jou 1st gen dx10 kaart zeker 2e hands interresant zijn om aante schaffen zodra jij een nieuwe koopt...

Haha, dat is misschien nog wel de hoofdreden dat ik een nieuwe PC koop. :p
Ik heb een ATi Radeon 9600 256 Mb. :rolleyes:
Daar kan ik echt niet meer mee door.

En over dat 2e hands verkopen...daar zeg je me wat. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan