• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtruimte simulatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, ben weer ff lekker aan het puzzelen geweest.

Ik zag al vrij snel waar het fout ging...ik was ervan uitgegaan dat de invoer volgorde gelijk was aan de (verwachte) aankomst volgorde. Nu dat niet zo blijkt te zijn ben ik gaan kijken of ik het kon oplossen. Dit werd zo lastig dat ik heb besloten om weer een hulp tabelletje te gebruiken. Deze zet ze in volgorde van aankomst. Hierdoor heb ik het eigenlijke bestandje kunnen gebruiken.
Tevens heb ik er een foutje uit gehaald, als er een periode (5min.) was waarbij er helemaal geen patient was dan ging het fout bij de eerst volgende periode waar wel weer iemand kwam. (opgelost door de max-en in rij 1).
Tevens heb ik een formule korter kunnen maken (BR2 t/m DT13)
De foutmelding bij niet genoeg behandelkamer is ook aangepast..

Het bereik van de invoer gaat goed t/m rij 200. Is dit genoeg?

Ik hoop dat hij zo goed is. Ik ga nog ff testen.
p.s. Als je wat anders dan de code's wilt hebben ingevult dan kan dit natuurlijk ook (b.v. patient).

Omdat de .zip moeilijk doet, ook maar ff een .rar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Paul, je bent helemaal geweldig. :thumb: :thumb:

Ik denk alleen dat er nog een klein foutje in zit; zie bijlage. Om 11:35 zet hij twee mensen in de wachtkamer (CNY70 en VVT116), terwijl kamer 10 nog vrij is.

ps. Ik heb nog twee kolommen toegevoegd. Hiermee kan ik uitloop simuleren, dus als een arts bijv 10 minuten langer met een patient zit dan gepland. Heeft denk ik geen invloed op de rest.

ps2. 200 regels is meer dan genoeg. Ik heb nu het grootste spreekuur erin geplakt = 129 regels.
.
.

Bijlagen

Voor BU2 de volgende formule:
Code:
=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(((BU$17>=aankomst)*(BU$17<vertrek));RIJ(Code));ALS(DEEL($N12;7;2)*1<=$Q$4;DEEL($N12;7;2)*1;0)));"";KLEINSTE(ALS(((BU$17>=aankomst)*(BU$17<vertrek));RIJ(Code));ALS(DEEL($N12;7;2)*1<=$Q$4;DEEL($N12;7;2)*1;0)))
bevestigen als matrix formule en vervolgend doortrekken t/m DW13.

Dit lost het geloof ik op.
Blijven testen he, als er wat is dan lees ik het wel weer.:)

Ja, dat heeft m gefixed!

Nu zit ik alleen nog met een ander probleempje, en ik weet niet of ik je daar gelukkig mee ga maken. :o Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik de input per dagdeel aangereikt zou krijgen, dus alleen de ochtend of alleen de middag. Nu blijkt dat ik de hele dag in een keer aangereikt krijg, dus de tabel is niet breed genoeg. Bij 12;20 houdt ie op terwijl er patienten zijn tot soms wel 17:30.

Mocht dit bergen extra werk genereren (misschien ook niet omdat je veel met gedefineerde bereiken werkt), dan kan ik de dagen wel handmatig opknippen en invoeren. Kijk maar...

Ik ga voor je aan de gang. Ik heb alweer een iets betere versie (nog een foutje ontdekt en opgelost), maar zal eerst ff kijken of ik de tijdspanne groter kan maken.
Dit moet denk ik niet zo'n probleem geven.
Moet het invoer bereik dan ook groter worden?

Ik heb em af, maar hij is nu gerared groter dan 100kb.

Zal ik het bestandje mailen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan