Wachtwoord Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce24

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn laptop, er staat windows 7 op. En het heeft twee account: de beheerder en gebruiker. Op die van de beheerder zit een wachtwoord en die van de gebruiker niet. Ik zit op het gebruikersaccount omdat ik het wachtwoord niet weet van de beheerder. Ik heb verschillende dingen geprobeerd die op internet stonden om het wachtwoord te achterhalen, waaronder cmd en ophcrack. Ook heb ik geprobeerd om windows opnieuw te installeren, alleen dat kan niet omdat ik voor alles toestemming nodig heb van de beheerder dmv een wachtwoord. Account verwijderen lukt ook niet.

Zou iemand weten hoe ik achter het wachtwoord van de beheerder/administrator kom of hoe ik het account kan verwijderen of een andere optie waardoor ik gewoon toegang heb tot alles.

Alvast bedankt!!

Hoi Joyce,

Hier vind je een tut om een cd of usb te maken waarmee je het ww kan resetten of weghalen.
Wel moet je van usb of cd kunnen opstarten, dat doe je door op F8 te trommelen nadat de post bios geweest is, daar krijg je de mogelijkheid om van andere apparaten te kunnen booten.

Windows opnieuw installeren moet wel gewoon lukken, omdat je de Windows DVD opstart buiten Windows zelf om.

Heb je op het account wel Administrator rechten?
Want dan kan je commandprompt openen en een code intypen waarmee je het wachtwoord van het "grote" account kan veranderen , jammer genoeg weet ik die code niet meer , maar die kan je zo op vinden :D

Succes :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
@gamefreak23
We helpen hier niet door TS te verwijzen naar google, ze komen hier om raad vragen en niet om te googlen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan