Wachtwoord BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWeb1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hallo,

wie kan mij helpen aan het wachtwoord van een ASUS P4SC-EA. De PC van mijn dochter is gecrasht en blijkbaar is de BIOS beveiligd met een wachtwoord.
Ik heb al rondgeneusd op het forum en de ASUS-site maar helaas niets kunnen vinden.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen . Alvast bedankt en een prettige dag,

met vriendelijke groet,

Ron Weber.

Op het moederbord zit een jumper die je kan gebruiken om de bios te resetten, hiermee haal je ook het paswoord uit de bios.

even in het boekje kijken waar de jumper precies zit, meestal met een benaming JP2

Groet
Jeroen

soms wil het helpen om stroom van machine te halen, dancmos batterji omgekeerd in houder te doen en dan ca 30 seconden aan en uit knop ingedrukt te houden. als dit niet lukt met je naar de password jumper op je moedebord gaan zoeken.

Op het moederbord zit een jumper die je kan gebruiken om de bios te resetten, hiermee haal je ook het paswoord uit de bios.

even in het boekje kijken waar de jumper precies zit, meestal met een benaming JP2

Groet
Jeroen

Jeroen, mijn dank voor je reactie. Ik was hier al bang voor; ik ben niet zo handig met dit soort zaken dus hoopte e.e.a. met een password op te kunnen lossen.
Dan moet de PC toch maar even naar de 'dokter',

met vriendelijke groet,

Ron.

Waarschijnlijk zit er een CLRCMOS jumper op je moederbord.
Als je je computer open schroeft kan je bij je moederbord komen, daarop zit een Batterij meestal zit vlak bij deze batterij een jumper waar CLRCMOS (of iets dergelijks) bij staat.
Deze jumper zit normaal over contacten 1-2 van de 3 aanwezige punten.
Deze moet je eventjes op contacten 2-3 zetten & daarna weer terug, dan zou je bios gereset moeten zijn.
Als je nu je computer weer aanzet kan je zonder wachtwoord in het bios komen.

Bij de meeste biosfabrikanten is een achterdeurtje ingebouwd om de bios bij een vergeten wachtwoord alsnog toegankelijk te maken.
Vaak wordt dan de naam van de fabrikant van de bios gebruikt.
Probeer dat eens uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan