Wachtwoord BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacobboersma

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Hallo iedereen,

Bij een kennis van mij staat een pc die het niet meer goed doet. En die PC komt weer bij een oom van hun weg die laatst is overleden. Ze hebben wachtwoorden in Windows XP staan en de BIOS is ook beveiligd. Want ik wil graag het hele boeltje formateren en Windows er opnieuw op zetten. Maar dat lukt waarschijnlijk niet want de BIOS is beveiligd. Is er dus een bepaald programma waar mee je het wachtwoord van de BIOS omzeild? Of kan ik op een andere manier Windows er weer opnieuw op zetten?

Laatst bewerkt:
wachtwoord van je bios kan je omzeilen dus dan word het wachtwoord verwijderd,door het batterijtje van je moederboard er tijdje uit tehalen

Ik heb het nu allemaal voor elkaar gekregen. De PC start nu op met de cd-rom. Allen nu krijg ik in beeld: NTLDR ontbreekt. Hoe kan dat?

Je kunt een aantal dingen probleren

Pak je windows CDrom bij de hand, en stop deze in de Cdromspeler.
Start nu je computer opnieuw op.
Als het goed is zal hij nu vanaf de CDrom booten (zo niet; stel dan in je BIOS in dat bij de Boot Sequence, je cdromdrive op First Boot staat ).
Laat hem even uitratelen en druk op R.
Je zult nu in een DOS achtige omgeving komen; toets daar het volgende in, gevolgd door een <ENTER>;

CHKDSK /r harde schijf word gecontroleerd op fouten (CHKDSK) en deze zullen worden gerepareerd (/r)
<ENTER>
fixboot C: je bootsector zal worden hersteld
<ENTER>

Verwijder nu de cdrom uit je cdromdrive en start je computer opnieuw op..

Werkt het dan nog niet dan kun je dit proberen

Eerst opstarten met de windows xp cd
en dan recovery console kiezen.

typ net zo lang "cd .." (hierna enter) totdat er "C:\>" staat
tik hierna in: "x:" (en dan enter) waarbij x de driveletter van je cdrom drive is
dan tik je: "cd i386" (weer enter), er zou dan "x:\i386>" oid moeten staan
hierna tik je dit in: "copy ntldr c:" (enter)
en dan: "copy ntdetect.com c:" (enter)
reboot je computer nu.

Ik heb het allemaal voor elkaar gekregen. Nu zit ik alleen nog met één probleem. Ik heb een Windows xp cd-rom die voor een aantal pc's geschikt was. Ik heb hem op zo'n 10 computers gebruikt. Alleen zijn nu alle licenties gebruikt. Heeft iemand dus een crack of zoiets?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan