wachtwoord BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

helena1

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Ik wil in bios mijn onboard geluidskaarten uitzetten. Bios heeft een wachtwoord en ik ken het wachtwoord niet. Degene die mijn computer heeft geïnstalleerd ook niet meer. Kan ik toch nog in bios komen? :confused:

welk persoon heeft het recht om op jou pc een waachtwoord te instaleren ?
je kan wachtwoord uit zeten door middel van een bios reset.
je kan de jumper van cosmo verplaatsen of de baterij er uit haalen voor 10 minuten.
let wel op alle instellingen van de bios moet opnieuw worden afgesteld.

De jumper van de cosmo verplaatsen? Dat klinkt erg ingewikkeld voor een leek als ik. Hoe en waar kan ik een batterij eruit halen en hoe stel ik de instellingen van bios weer in. Is dat te doen voor een onervaren iemand of moet ik dat door een ervaren persoon laten doen.

Er zijn computers die een bios wachtwoord hebben zodat je bij meerdere instellingen kan .
In die verborgen bios kun je dan gemakkelijk zonder andere programma's je computer overclocken door de FS te veranderen of memory settings.

Om welk merk computer gaat het hier en welk bios zit er in?

Bios wachtwoorden

Er zijn computers die een bios wachtwoord hebben zodat je bij meerdere instellingen kan .
In die verborgen bios kun je dan gemakkelijk zonder andere programma's je computer overclocken door de FS te veranderen of memory settings.

Om welk merk computer gaat het hier en welk bios zit er in?

Bios wachtwoorden

Wat is dit nu weer voor een vreemd antwoord? schroef je kast open ( wel even de stroom eraf en je handen ff op de kachel houden,i.v.m electrische lading) kijk naar wwaar de knoopcel (ronde batterij) zich bevind, en haal hem er even een minut of 10 uit, daarna terug plaatsen en het probleem is opgelost

Dit is helemaal geen vreemd andwoord!!!!
Er zijn er met een wachtwoord voor het bios en al laat je de batterij er een hele week uit of schakel je de jumper wel 100 keer het blijft het zelfde....
Ik heb hier zo'n computer voor mij de medion 8800 en mensen die een update voor de bios hebben gedaan kunnen niet meer in de bios overclocken tenzij ze weer terug flashen naar de oude bios!!

Als je er zelf nog nooit van gehoord hebt of niet van op de hoogte ben hoef je nog niet te doen of iemand iets vreemds zegt,,,,,

En het is statische lading

Je vraagt Bios type: Phoenix-Award BIOS v6-00PG en welke computer. Computer is samengesteld door een kennis dus geen merk. Welke gegevens heb je dan nodig, mainbord, processor? Ik heb de wachtwoorden vvor Award geprobeerd maar niets.Las wel iets over Phoenix BIOS.

Er zijn er met een wachtwoord voor het bios en al laat je de batterij er een hele week uit of schakel je de jumper wel 100 keer het blijft het zelfde....
Ik heb hier zo'n computer voor mij de medion 8800 en mensen die een update voor de bios hebben gedaan kunnen niet meer in de bios overclocken tenzij ze weer terug flashen naar de oude bios!!

Als je er zelf nog nooit van gehoord hebt of niet van op de hoogte ben hoef je nog niet te doen of iemand iets vreemds zegt,,,,,

Als je inderdaad je bios hebt geflast en het heeft niet goed uitgepakt heb je een probleem,maar normaliter is of de jumpers verplaatsen of de batterij eruithalen voldoende.Daarna in je bios de standaardwaarden laten laden en kijken wat je eventueel zelf wilt veranderen is natuurlijk ook een optie.Voor iemand die een fluisternaam heeft, ben je wel erg lawaai-iggggg bezig, afijn ik neem aan dat je ook je best doet.:)

De jumper van de cosmo verplaatsen? Dat klinkt erg ingewikkeld voor een leek als ik. Hoe en waar kan ik een batterij eruit halen en hoe stel ik de instellingen van bios weer in. Is dat te doen voor een onervaren iemand of moet ik dat door een ervaren persoon laten doen.

ik zou het laten doen dan door een kennis die wat meer verstand er van heeft niet kwaad,
bedoeld.
wist ook niet dat je een leek was :o
ken je dan niemand die dat even wil doen voor jou ?\
we heben het over een bios reset en niet een bios flashen.

Laatst bewerkt:

dan heb jij wel een speciaale pc dan.
regel is alle instellingen zijn weg ook bios pasworden

Laatst bewerkt:
Ik ga op zoek naar iemand die dit probleem voor me kan verhelpen het wordt me te ingewikkeld. En dat alleen maar omdat ik wat beter geluid wil, nieuwe geluidskaart heb gekocht en mijn geluidskaart wordt niet herkend. Bedankt voor jullie suggesties!!:D

Nou zal het maar uitleggen zoals het bij mij is.
Als ik de computer gewoon opstart kan je zoals op elke computer ergens op de delete toets drukken om in de setup/bios te komen.
Ook kan ik net als iedere pc op f8 komen om in het scherm te komen waar je kunt kiezen voor bv veilige modus ect.
Ook zoals zoveel computers kan ik F11 ingedrukt houden om te kiezen voor de herstel bestanden die op een andere partitie staan
En dan (nu komt het) kan ik ook kiezen om F10 ingedrukt te houden en dan kom ik in een scherm waar de bios ophoud en er een rechthoek staat, als ik nu de wachtwoord van de bios intoets (die hebben we gekregen van een monteur van dit merk, en degene die ook een medion 8800 heeft moet mij maar mailen) kom ik in een bios waar veel meer mogelijk heden staan dan de bios met de delete toets en waar ik zoals eerder gezegd de FS bus kan veranderen , op welke temp de cpu fan moet starten ect ect ect waar je op de meeste andere computers programma's voor nodig hebt.
En zo zijn er nog een aantal merken die deze optie in de bios hebben maar de fabrikant probeert die zo goed mogelijk geheim te houden.
Immers iedere pc kan sneller lopen dan waar hij op afgesteld is en dat doet de fabrikant via de bios en schermt de meeste instellingen af. zie het als een snelheid blokkering voor vrachtwagens, even de code weten en die kan ook weer op volle snelheid gezet worden.

hierbij wil ik verder iedereen een voorspoedig en computer pech vrij 2008 wensen.:D

Ik zie in mijn tekst niet dat ik schreeuw overigens :confused:

Nou zal het maar uitleggen zoals het bij mij is.
Als ik de computer gewoon opstart kan je zoals op elke computer ergens op de delete toets drukken om in de setup/bios te komen.
Ook kan ik net als iedere pc op f8 komen om in het scherm te komen waar je kunt kiezen voor bv veilige modus ect.
Ook zoals zoveel computers kan ik F11 ingedrukt houden om te kiezen voor de herstel bestanden die op een andere partitie staan
En dan (nu komt het) kan ik ook kiezen om F10 ingedrukt te houden en dan kom ik in een scherm waar de bios ophoud en er een rechthoek staat, als ik nu de wachtwoord van de bios intoets (die hebben we gekregen van een monteur van dit merk, en degene die ook een medion 8800 heeft moet mij maar mailen) kom ik in een bios waar veel meer mogelijk heden staan dan de bios met de delete toets en waar ik zoals eerder gezegd de FS bus kan veranderen , op welke temp de cpu fan moet starten ect ect ect waar je op de meeste andere computers programma's voor nodig hebt.
En zo zijn er nog een aantal merken die deze optie in de bios hebben maar de fabrikant probeert die zo goed mogelijk geheim te houden.
Immers iedere pc kan sneller lopen dan waar hij op afgesteld is en dat doet de fabrikant via de bios en schermt de meeste instellingen af. zie het als een snelheid blokkering voor vrachtwagens, even de code weten en die kan ook weer op volle snelheid gezet worden.

hierbij wil ik verder iedereen een voorspoedig en computer pech vrij 2008 wensen.:D

Ik zie in mijn tekst niet dat ik schreeuw overigens :confused:

Misschien heb ik er wel geen verstand van, maar een bios is een bios van wat voor merk dan ook.Maar wie weet heb jij wel gelijk, laat mij het maar eens zien aan de hand van een printscreen, ik heb nog nooit van geheime biossen gehoord en het lijkt me ook onzin, maar overtuig me maar eens met iets...................:confused:

Printscreen terwijl bios nog bezig is op te starten zal nooit lukken.
Zou een digitale foto kunnen maken natuurlijk maar vind ik ook zo'n gedoe.
Kunt mischien ook eens hier kijken waar mensen met dezelfde computer dingen bespreken.

Ik heb inmiddels de batterij er uit gehaald. Ik heb in BIOS audio onboard op disabled gezet (tip voor installatie van geluidskaart 5.1) Heb nog steeds geen geluid en nu start mijn computer vanzelf steeds op en gaat weer uit. Ligt dit aan de bios instellingen? Hoe krijg ik weer de juiste instellingen in mijn BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan