Wachtwoord draadloos netwerk vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karlijn

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo,
Ik heb een andere laptop en wil nu draadloos op internet, echter ben ik mijn wachtwoord vergeten. Hoe moet ik nu te werk gaan.
Ik zit nu bedraad via de router. Wie weet raad.

Mvg,
Karlijn:confused:

Je kan inloggen op de routerpagina doormiddel van het ipadres in te tikken van je router via je browser, meestal is dit 192.168.1.1 (afhankelijk merk router).
Ga naar de pagina wireless security. Hier staat de ingestelde websleutel(leesbaar) die je vervolgens moet ingeven op je laptop.

je kan de router resetten, en je kan programma's downloaden die oude (gebruikte) wachtwoorden terug kunnen halen, dus als je laatst nog op het draadloze netwerk bent geweest (en er iig niet opnieuw windows op hebt gezet) kan je het wel terug halen.

maar ik zou eerst maar je router proberen te resetten, eventueel even aan je provider vragen (bellen) want zo'n programma kan heel erg veel tijd en moeite kosten.

Jackall,
Ik heb een sitecom en heb het ip adres 192.168.0.1 gevonden. Echter moet ik nu een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Dus ik kan niet verder.

als je op die site bent, kan je dus je router resetten, en dan kan je op die pagina zonder ww...

Het is me gelukt om in de gegevens van de router te komen. Als ik dan naar security ga zie ik niet leesbaar de websleutel

Cheetah,
.Was het maar. Ik heb bij tabblad security, bij encryption key 1 een nieuw wachtwoord ingevoerd en daarna op apply gedrukt. Daarna de kabels losgemaakt, maar ik heb helaas nog geen draadloos internet. Of moet ik mijn computer opnieuw opstarten?

nee ik denk niet dat het daar mee iets te maken heeft, je wep key is meestal je ww... hmm....
oke, je reset je router (zo'n knopje ingedrukt houden, met een pen ofzo) dan ga je naar die site (je ip adres) en dan ga je overal kijken, en die wep key veranderen en dan opslaan overal, en daan router opnieuw opstarten (niet resetten) en je pc eventueel, als dat niet werkt, dan moet je met je provider bellen :D

Cheetah,
Ik heb de computer opnieuw opgestart en heb nu wel draadloos internet. Bedankt!!!
Gr, Karlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan