wachtwoord en ssid

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Als ik de computer (windows xp prof.)opstart moet ik iedere keer van de ralink configuratie het ssid en de het wachtwoord van de wep beveiliging intoetsen.
Is dit niet vast te zetten?

Je kan ook de WZC (wireless zero configuration) gebruiken van windows xp zelf die werkt meestal beter dan de meegeleverd software die er bij zit

Laatst bewerkt:
hoe?

Hoe doe ik dat.
Moet ik dan eerst de drivers er af gooien??

Instellen WZC

Hoe doe ik dat.
Moet ik dan eerst de drivers er af gooien??

ga naar start>uitvoeren typ daar services.msc in
dan krijg je een lijst met alle services van MS windows helemaal onderaan staat ook Wireless zero configuration properties als je er op dubbel klikt dan kan je het service starten door op start te klikken.
als je dat hebt gedaan is de WZC service gestart. als het goed is moet nou rechts onderin je beeldscherm een pctje met radio signalen komen van wireless.
als je daarop met je rechtermuisknop klikt en daarna op view availible wireless networks
( beschikbare draadloze netwerken) dan kan je kiezen welke wireless netwerk je wilt betreden klik op je eigen netwerk voer je wachtwoord in en voila.
als je je pc opnieuw start moet hij normaal gesproken je netwerk automatisch starten.

Hoi :)

Geen drivers eraf gooien....die heb je uiteraard nodig voor je draadloze adaptor /netwerkkaart

Doe eerst eens dit om de WZC in te schakelen :

Start > rechtermuisknop op Deze Computer > Beheren > Op het plusje klikken van Services en toepassingen > klikken op Services > In het rechterscherm dubbelklikken op Wireless Zero Configuration > Opstarttype op Automatisch zetten > bij status van Service op Starten klikken.

Dan :

Ga naar Netwerkverbindingen > Rechtermuisknop op draadloos netwerkverbinding > Eigenschappen > Draadloze netwerken > vinkje bij Draadloosnetwerk automatisch configureren.

Edit: sorry..was wat later met mijn reactie....:)

ED

Laatst bewerkt:
Mooi :thumb:

Klik je rechtsbeneden nog even op " Vraag is opgelost"

Bedankt en succes verder, ED :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan