wachtwoord expires

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Dit is niet echt een foutmelding maar past ook niet onder de andere categorieen.
Ik heb windows zo ingesteld dat ik me niet hoeft aan te melden met een wachtwoord maar dat windows automatisch start. Nu kreeg ik sinds gisteren steeds de melding als ik de Pc opstart: Uw wachtwoord verloopt over 14 dagen. Wilt u nu een nieuwe instellen? Als ik dan "neen" zeg, start de PC pas verder op. Wat vreemd!!! Hoe kan dat nu opeens???:8-0: :8-0:

Ga via Start naar Instellingen en dan naar Configuratiescherm. Kies daar voor Gebruikers en wachtwoorden. Op het tabblad Geavanceerd kiest u bij het Beheer van locale gebruikers en groepen voor de optie Geavanceerd. U krijgt nu de editor voorgeschoteld, waarin u per gebruiker de eigenschappen opvraagt. Daarbij kunt u aanvinken dat het wachtwoord nooit verloop.

of
Start, om te beginnen, de register-editor (regedt32.exe) en zoek deze regel: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon'. Bewerk of voeg dan deze sleutel toe: 'PasswordExpiryWarning: REG_DWORD: <aantal dagen>'. Klik tenslotte op OK en sluit de editor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan