wachtwoord/gebruikersnaam/netwerksleutel van router vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik probeer mijn draadloze netwerk in te stellen maar weet het wachtwoord en de gebruikersnaam van de router niet meer... 'admin' is het niet.

Het draadloze netwerk wordt wel gevonden, maar de netwerksleutel weet ik niet meer... deze is te vinden als je verbinding maakt met de router neem ik aan?

Gaat om een Linksys WRT54G.

De router heb ik een jaar geleden ook gebruikt maar ben overgegaan op bekabeld internet, nu wil ik weer draadloos maar de instellingen ben ik vergeten; wachtwoord/gebruikersnaam van de router en de netwerksleutel om verbinding te maken...

wat moet ik doen? resetten? heb het resetknopje al 10 sec. ingedrukt, stroom er afgehaald maar niets werkt!

Hoi,

De enige manier is inderdaad 'resetten' en dat gaat alleen maar door het resetknopje ingedrukt te houden. Zoals Bertus zegt: langer dan die tien seconden, maar ik doe het altijd met een paperclip omdat een pen soms niet diep genoeg in het gaatje gaat ..... en dan wordt er helemaal niets gereset.
Je moet trouwens wél de stroom op de router laten als je reset.
Je moet alle andere apparatuur even uitzetten (kabelmodem en pc's)
Nadat je hebt gereset, zet je ook de router uit.
Dan éérst de kabelmodem aan en wachten tot die helemaal online is.
Hierna de router aan ... en weer even geduld ...
Nu zet je eerst een bekabelde computer aan en kijkt of je in de setup kan komen.
Na een reset zijn de standaard (af fabriek) instellingen weer van kracht (zie de handleiding)
In je webbrowser dit ip-adres: 192.168.1.1 en om in de setup te komen geen gebruikersnaam invullen en het wachtwoord is admin

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan