Wachtwoord gezocht van ex

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een laptop van iemand die al jaren gescheiden is, maar waarvan nog gegevens achter een wachtwoord staan als windows opstart.

Haar eigen wachtwoord weet ze, maar die van haar ex niet.

Graag zou ze die gegevens naar boven willen halen, maar is dat mogelijk en hoe moet dat gebeuren?

De ex heeft verschikkelijk veel schade achter gelaten, dus er kunnen belangrijke gegevens in staan die bruikbaar zijn voor een al jaren slepend proces.

Heeft iemand een tip?

Ik wil je best geloven maar lijkt me beetje vreemd dat dat nu opeens is sinds je de laptop vond.
Alsof je alles zelf wilt hebben.
Maar er is wel iets te vinden, op internet kan je een .iso bestandje (of meerdere) vinden als je die brand en hem daarmee opstart word het wachtwoord verwijdert.
Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Helaas is de laptop niet van mij, maar het verhaal is niet anders dan er beschreven staat.

Het is de bedoeling dat de laptop leeg gaat, maar het kan nog gegevens bevatten die mogelijk nodig zijn bij een rechtzaak.

Gaat helaas om een Nederlands en nu ook Engelse rechtzaak.

Ik wil je best geloven maar lijkt me beetje vreemd dat dat nu opeens is sinds je de laptop vond.
Alsof je alles zelf wilt hebben.
Maar er is wel iets te vinden, op internet kan je een .iso bestandje (of meerdere) vinden als je die brand en hem daarmee opstart word het wachtwoord verwijdert.
Succes :thumb:

Enig idee hoe dat bestandje heet?

Dan kan er een backup van gemaakt worden en de laptop weer netjes schoon geveegd worden.

Vergeet je niet iets ?

Onrechtmatig verkregen bewijs mag niet gebruikt worden.

Ik denk dat je meer schade aanricht, dan dat je hersteld. :D

BTW: ik vind het ook een raar verhaal. :rolleyes:

Andere mogelijkheid is dat als je zelf voldoende rechten hebt (administrator rechten), dan kun je zelf een nieuw wachtwoord instellen van deze gebruiker.
Dat kan via Configuratiescherm of via de command-prompt:
Start -> Uitvoeren -> cmd
net user
net user "ex_gebruikersnaam" nieuwwachtwoord

(Met net user nakijken hoe de gebruikersnamen heten, met het commando eronder de gebruikersnaam van de ex voorzien van een nieuw wachtwoord).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties,

Dank je het werkt, ze heeft idd administrator rechten.

@Harry Snor,

Dank je, maar ik kreeg de laptop via de CD-Rom niet aan de praat.

@Jedi,

Je mag het een raar verhaal vinden, maar wat zou jij doen als je nog 75.000 euro en alementatie tegoed hebt en meneer naar Engeland is gesmeerd is waar je een Engelse Advocaat in de arm moet nemen en niet door Nederland vergoed wordt? Deze dame moet door die grap haar huis verkopen, ze is afgekeurd en dus zat zich nog met spaarcenten overeind te komen.

Of er iets van waarde bij zit is niet duidelijk, daar ga ik niet over, maar wat je via deze weg kan vinden is via een kostbare zaak ook op een andere manier te vinden, maar dan moet je helaas daar wel nog geld voor hebben.

Het is niet anders dan hoe het beschreven staat en loopt al 3 jaar.

Hoi !

Dus...gaat het over een bios-ww. ?

Zo nee: CD-rom als eerste in de opstartvolgorde zetten !

Zo ja: is er geen andere mogelijkheid dan het ding te slopen en de bios-batterij voor zo'n 10 min. te verwijderen.

Maar: als ze admin. rechten heeft, kun je toch eenvoudig het ww. van een mede-admin. verwijderen/veranderen ??

Greetz,

Harry.

Harry, vlgs. mij is het probleem al opgelost. Het wachtwoord is gereset, en de vraag is afgemeld.

@dnties,

Dank je het werkt, ze heeft idd administrator rechten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan