wachtwoord hoofdgebruiker vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tolll

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Ik deel mijn coputer met emerdere mensen en maak dus gebruik van meerdere gebruikers maar toen strond er op een keer een wachtwoord op de hoofdgebruiker van de computer, alleen niemand wist die wachtwoord. We kunnnen de computer nu nog wel gebruiken alleen we kunnen niks installeren en dit is best lastig.

Dus als iemand weet je hoe je het wachtwoord van een hoofdgebruiker af kunt halen zonder een nieuwe windowsversie te installeren(want wanneer ik dit doe zijn er heel veel dingen zoals internet die het niet doen, zelfs niet als ik de instelling exact gelijk maak met een andere computer (die gebruik maakt van dezelfde router)), zou ik dit erg op prijs stellen.

bedankt, ik heb www.loginrecovery.com gebruikt maar je hebt een floppy driver nodig in je computer en omdat mijn computer vrij nieuw is zit dat er niet meer in (of om een andere reden maar dat doet niet ter zake). Zijn er ook progamma'tjes om dit te doen waar je het gewoon met een cd'tje afkan?

DANGER WILL ROBINSON!
If used on users that have EFS encrypted files, and the system is XP, all encrypted files for that user will be UNREADABLE! and cannot be recovered unless you remember the old password again If you don't know if you have encrypted files or not, you most likely don't have them. (except maybe on corporate systems)
dit zegt de site maar ik weet niet of ik EFS files op mn computer heb staan en weet ook niet of 1 van mijn mede gebruikers dit heeft. Hoe kom ik hierachter? (of wat zijn dit?)

Hoi,

Het progje is door mij meerdere malen gebruikt op XP installatie's zonder problemen.
Of jullie EFS gebruiken weet ik natuurlijk niet, maar de doorsnee- gebruiker heeft er waarschijnlijk nooit van gehoord.

Harry.

Ik heb de cd gebrand maar er staan 6 files op.
Boot (is een beveligingscatalogus)
Boot.msg
Initrd.gz
Isolinux.bin
Isolinux.cfg
VMlinuz (staat alleen bij dat het een bestand is)

wat moet ik nu doen ik begrijp de uitleg van de site ook niet.

Hallo !

Gewoon opstarten vanaf de CD (CD-speler als eerste in de boot-volgorde instellen); dan kijg je een DOS-scherm.
Normaliter staan de goede keuze's tussen de vierkante haakjes.
De uitleg (weliswaar in het engels) is toch heel duidelijk op de site ? Kijk even onder "How to use".
In principe alleen maar 5 keer op "Enter" drukken.

Harry.

zo had ik het al geprobeerd maar ik kon de computer niet opstarten vanaf de cdrom het is me echter wel gelukt maar dan door de computer op te starten in veilige modus > administrator > configuratiescherm > gebruikersaccount > wachtwoord verwijderen (van de geselecteerde account)

Toch heel erg bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan