Wachtwoord Imac

• Onderwerp starter Onderwerp starter staf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

staf

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik ben in het bezit van een wat oudere Imac.
Als besturing gebruik ik Lion.
Ik wil opdaten maar ik ben het wachtwoord dat ik destijds heb gebruikt bij de installatie van Lion vergeten. Ik kom dus niet verder met installeren omdat steeds het ww wordt gevraagd.
Mijn vraag: Hoe kan ik eventueel formateren en Lionel opnieuw installeren zonder dat ww ..?

Laatst bewerkt:
De Mac volledig wissen en opnieuw installeren is een mogelijkheid en verdient ook de aanbeveling als er geen bestanden op staan waar je nog bij moet.

Als je de Mac niet wilt wissen omdat er bestanden op staan, kun je het wachtwoord van je account resetten. Dit doe je door de Mac op te starten met de R ingedrukt. Je komt dan bij de herstel-software. Klik bovenin op Hulpprogramma's en kies voor Terminal. Typ vervolgens resetpassword en druk op enter. Er verschijnt een klein programma waarmee je het wachtwoord kunt resetten. Het enige wat hiermee verloren gaat, zijn de wachtwoorden die binnen je account zijn bewaard, de zogeheten sleutelhanger.

Nogmaals, als er niets meer op de Mac aanwezig is wat behouden moet blijven, zou ik mezelf deze moeite besparen en een schone installatie doen met het nieuwst mogelijke besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
Ik dank iedereen,die reageerde op mijn vraag.
Mijn probleem is opgelost.
De voorgestelde oplossingen hebben mij geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan