wachtwoord in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric de.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
kheb bijna een jaar geleden mijn pc gekocht heb nooit een wachtwoord in mijn bios gezet!! En nu staat er ineens één in :( . hoe geraak ik dat kwijt? En heb ook nog het probleem dat als ik mijn pc opnieuw opstart dat hij telkens in de BIOS komt. Hoe kan ik dat veranderen zodat hij rechtstreeks in windows terecht komt? Ik heb windows xp pro.
wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!!

Hallo naamgenoot

Bios resetten ( stoom er af, jumper verplaatsen, 5 minuten wachten en jumper weer terug zetten).

Het lijkt er op dat er iets is fout gegaan met je bios, want hij komt alleen in het bios als daar iets mis mee is.

Na een reset zou hij het weer moeten doen.

Eric.

P.S. Je hebt toch niet per ongeluk een verkeerde bios geflashed.

je kan ook proberen het batterijtje ( van het moederbord )er een paar minuten uit te halen meestal is het wachtwoord dan ook wel weg!

Suc6

@tipie

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Wat jij beschrijft is de noodrem.

Eric.

dat was bij enige tijd geleden de oplossing omdat toen tijdens opstarten ook de pc steeds in de bios kwam met allereerst het invullen van het wachtwoord .

vandaar mijn antwoord.

Beste Tipie

Heb toen ook geprobeerd je bios te resetten met de jumper??

Het is mij nog nooit gebeurd dat dat niet lukte.

Eric.

nee ik heb dat toen niet geprobeerd omdat het voor mij de oplossing was maar dit neem ik mee voor een eventuele volgende keer!

@ tippie

Bij deze dan.

Ik maak bezwaae tegen het feit dat je oplossingen aandraagt die als uiterste redmiddel gelden als de juiste reeds is genoemd.

Vaarvan acte,

Eric.

tja, niet iedereen weet t juiste jumpertje te vinden, of weet hoe daarmee om te gaan.
Een batterijtje van je moederbord weghalen is voor die mensen vaak een stuk makkelijker.

@marsmannetje

Dan zal ik je maar niet vragen wat de nadelige gevolgen kunnen zijn van het onjuist manipuleren van de knoopcel.

Eric.

vraag aan iemand met minimale kennis om het juiste jumpertje te zoeken.
Dat weten ze niet...
(niet eens WAT een jumpertje is)

Als je denkt dat iedereen dat wel weet, dan ben jij volkomen wereldvreemd. (zoals jij reageert op iemand die ook alleen maar een ander probeert te helpen zegt mij al genoeg wat dat betreft)

Heel veel mensen weten wel hoe een knoopbatterij eruit ziet.

Hallo

Niet alle motherboards zijn voorzien van een "reset" jumper hoor , zeker de al wat oudere motherboards ... , wat 70 % van de gebruikers ontdekt na het openen v/d systeemkast .....

Het verwijderen v/d memory backup batt. C.R. 2025 of 2032 is niet schadelijk voor motherboard of batt. zelf.

Het enige dat je in het oog moet houden , is .....

Dat je niet de + en de - pool v/h batterijtje tegelijk vasthoudt....

Indien wel...... mogelijke corrosie v/d batt. polen of batt.houder , en een verkorte levensduur van de betrokken batterij...

P.s. :

Vermoed , dat de uiteindelijke bedoeling is , om de vraagsteller verder te helpen , en niet om onderling ruzie te maken ????

Peter

Mensen jullie zijn bedankt om zo spoedig te reageren,
het is idd heel gemakkelijk om het batterijtje ff uit te halen en terug in te steken mijn probleem is er eindelijk mee opgelost
thx to all
eric de.

Hallo

Dan zijn wij allemaal tevreden .....

P.s. : nu nog als opgelost invoeren ?????

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan