Wachtwoord in de bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

TIMGAP6

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Wachtwoord vergeten!!!
Mijn Zoon heeft een PC en heeft daar een wachtwoord in gezet "avrilrocks" of zoiets maar wat we ook proberen niets helpt ook batterij uit moederboard.
De bios is.
AMIBIOS(c) 1992 american Megatrends.inc
Biosversion 1.00.06.DBO
INTELCORPORATION ADVANCED/ml Motherboard
serialnumber:u02494654
Hoe kan ik hierdoor heen breken???

bios dicht

Heb je de batterij er maar even uit gehad?

Het duurt in dat geval meestal wel een tijdje eer het bios weer gereset is.

Je kunt ook het clear Cmos jumpertje gebruiken (wel even de power eraf halen ;)

Suc6

je moet de pc wel ffies aandoen als de batterij eruit is geloof ik

probeer toch maar;) nooit geschoten..............

Geplaatst door toetje33
je moet de pc wel ffies aandoen als de batterij eruit is geloof ik

Nee, juist niet. Dan krijgt het geheugen weer stroom, en kun je weer een half uur wachten voor het leeg is.

Geplaatst door meelman

Nee, juist niet. Dan krijgt het geheugen weer stroom, en kun je weer een half uur wachten voor het leeg is.

oke dan heb ik niks gezegt:) ik deed het trouwens wel altijd

Nou, kan best dat het ook werkt. Het is per moederbord anders. Bij sommige bordjes neemt de voeding de stroom op het bios geheugen over van de batterij als je boot. Andere moederborden houden constant stroom van de batterij op het geheugen. Wat doet hij trouwens als je boot zonder batterij? Ik heb het nog nooit geprobeerd en ik ben wel nieuwsgierig.

Geplaatst door meelman
Nou, kan best dat het ook werkt. Het is per moederbord anders. Bij sommige bordjes neemt de voeding de stroom op het bios geheugen over van de batterij als je boot. Andere moederborden houden constant stroom van de batterij op het geheugen. Wat doet hij trouwens als je boot zonder batterij? Ik heb het nog nooit geprobeerd en ik ben wel nieuwsgierig.

niks volgens mij :)

Hallo

Zonder , of met een lege backup batt. weigeren veel hedendaagse p.c.'s om ook maar op te starten......

Zeg wel veel , niet alle p.c.'s vertonen deze kuren....

Peter

Ik denk dat jij zown moederbord hebt waar je zo'n jumpertje moet verzetten. Staat wel in de handleiding van je moederbord hoe dat moet

Bedankt voor alle antwoorden maar het gaat nog niet goed. Bij het verwijderen van de batterij moet dan ook de stekker uit het stopcontact om alle spanning van de PC te halen. De wachtwoorden van de AMI bios deden het ook niet. (AMI,AAAMMMIII,BIOS,PASSWORD,HEWITT RAND,AMI?SW,AMI_SW,LKWPETER,A.M.I.,CONDO)
Nog andere suggesties. Waar jumpers en staat er wat bij op het moederboard.

Laatst bewerkt:
OPGELOST!

De stekker uit de computer nadat de batterij verwijdert is, werkte uitstekend! :D De computer doet het weer! Dank voor de reacties! Mijn zoon is weer dolgelukkig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan