wachtwoord in schermbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

evatijg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2005
Hoi,
ik heb windows Xp en ik wil graag in mn schermbeveiliging een wachtwoord invoeren. Ik heb namelijk een eigen bedrijfje en op mijn spreekkamer heb ik gemerkt dat laatst een client in mijn pc heeft zitten neuzen terwijl ik naar het toilet was.

In het scherm van de beeldbeveiling kan ik het niet aanvinken maar staat er een vinkmogelijkheid bij:
welkomvenster weergeven.

Waar kan ik nu het aanvinken om een wachtwoord in te voeren zodat als hij op beelschermbeveiliging springt ik alleen maar in mn pc weer kan kijken als ik hem weer aan klik en niet clienten.
wie o wie weet dat??

groetjes,
evatijg:8-0:
bijgevoegde foto laat zien waar ik naar op zoek ben,maar deze mogelijkheid heeft mijn pc niet!!!

Bijlagen

• schermbev..jpg
    schermbev..jpg
    98,4 KB · Weergaven: 72
Daarvoor zal je waarschijnlijk bij de systeembeheerder op het werk moeten informeren. Bij mijn vakantiebaantje zie ik wel dat veel pc's zijn vergrendeld en je eerst op CTRL-ATL-DELETE moet drukken en dan kun je je wachtwoord intypen voor je account.

bijgevoegde foto laat zien waar ik naar op zoek ben,maar deze mogelijkheid heeft mijn pc niet!!!

Waarom heeft jouw pc die mogelijkheid dan niet??

dit staat in de help en ondersteuning van windows xp:

Bestanden beveiligen door een schermbeveiligingswachtwoord te gebruiken
Open Beeldscherm in het Configuratiescherm.
Klik op het tabblad Schermbeveilging op een schermbeveiliging, onder Schermbeveiliging.
Schakel het selectievakje Met wachtwoord beveiligen in.
Als Snel naar andere gebruiker overschakelen is ingeschakeld, schakelt u het selectievakje Bij voortzetten welkomstvenster weergeven in.

Opmerkingen

U opent Beeldscherm als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
Door het selectievakje Met wachtwoord beveiligen in te schakelen, wordt de computer vergrendeld op het moment dat de schermbeveiliging wordt geactiveerd. Wanneer u opnieuw aan het werk gaat, wordt u gevraagd uw wachtwoord te typen om de computer te ontgrendelen.
Het schermbeveiligingswachtwoord is gelijk aan uw aanmeldingswachtwoord. Als u geen wachtwoord gebruikt om u aan te melden, kunt u geen wachtwoord instellen voor de schermbeveiliging.
Snel naar andere gebruiker schakelen is alleen beschikbaar voor zelfstandige computers en gebruikers in een werkgroep. Deze functie is niet beschikbaar als de computer deel uitmaakt van een netwerkdomein.
Verwante onderwerpen

wachtwoord

Hoi ,
het is inderdaad gelukt
moest de andere gebruiker uitschakelen en nu kan ik er een wachtwoord op zetten
dankjewel!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan