wachtwoord in True image 8.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

navygator

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Na wat problemen met de betrouwbaarheid van Windows XP, besloot ik maar eens een goed werkende image terug te zetten met True Image 8.0
Initieel ging alles goed, computer starte opnieuwe op en True Image begon zichzelf te booten. De gewenste image geselecteerd en toen kwam de vraag voor het wachtwoord. Als ik dat invul onder Windows opent de image zich gewoon. Echter in de boot versie van True Image herkent hij het wachtwoord niet. In het wachtwoord zitten hoofdletters, cijfers en tekens (zoals de handleiding adviseert). Waarschijnlijk herkent de boot versie één van de karakters niet, of heeft een verkeerd toetsenbord in het geheugen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Een juiste toetsenbord indeling of een manier om het wachtwoord van de image te veranderen?

Alvast bedankt

Heb ik ook ooit gehad met een wachtwoord. Het werkte niet meer, tot ik in plaats van op de m op de , drukte en het ging gewoon weer. Waarschijnlijk stel jij je pc in op azerty en querty maar staat ie standaard op het andere, als je een azertyklavier hebt zou ik eens proberen het wachtwoord in te toetsen alsof je het op een quertyklavier deed of omgekeerd.

opgelost

Heb het gevonden. True image laadt schijnbaar een QWERTZ-toetsenbord, i.p.v. mijn standaard QWERTY-bord. Had AZERTY ook nog geprobeerd, maar dat was hem dus ook niet.

Bedankt voor het meedenken.:thumb:

Belgisch toetsenbord

Recentelijk wilde ik een met Acronis TrueImage 9.0 gemaakte backup terugzetten. Vergeefs, onder Windows XP Home werd het wachtwoord wél geaccepteerd, na het vereiste overgaan naar de door het programma vereiste alleenrechten op toegang tot de harde schijf onder MS-DOS (of is het Linux?) werd hetzelfde goede wachtwoord geweigerd.
N.a.v. vorige reacties heb ik mijn oude handboek van MS-DOS, waarin o.a. toetsenbordindelingen staan, geraadpleegd en nog eens gaan experimenteren.
Resultaat: de configuratie van dit programma met de status van alleenrechten (onder MS-DOS of Linux) moet geënt zijn op een Belgische toetsenbordindeling, toch een AZERTY! De letter W moest op de Z ingegeven worden, het teken + op ? in de onderste rij.
Het lijkt ook logisch als men bedenkt dat de uitgever Easy Computing in Brussel zit.
Informatie bij hun helpdesk leverde alleen de reactie op dat het wachtwoord niet goed zou zijn... Tel uit je winst!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan