Wachtwoord in veel bestanden wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos the Boss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Omdat we met een klein groepje mensen bestanden moeten gebruiken en andere mensen met dezelfde netwerkrechten hier niet bij mogen komen, het gaat hier oom zeer betrouwbare informatie. Hebben we deze bestanden al lang met een wachtwoord beveiligd. Aangezien het wachtwoord nu ook bekend is bij iemand die van ons groepje op een vervelende wijze naar een ander team is gegaan willen we in alle documenten het wachtwoord wijzigen. Het gaat echter om heel veel bestanden en nu vraag ik mij af of hier een tooltje voor is. Voor de goede orde het wachtwoord wil ik niet kraken maar handig aanpassen

Alvast bedankt,
Jos

Hoi,

Dat gaat niet. Je zult de bestanden eerst moeten openen, dan het wachtwoord wijzigen en vervolgens weer opslaan.
Trouwens een niet écht 'snuggere' manier van werken.
Want daar is nou juist een vorm van netwerkbeveiliging op z'n plaats, door deze bestanden in een beveiligde directory te plaatsen waar een beperkt aantal netwerkaccounts toegang hebben. Het enige dat dan nog nodig was geweest, is het uitsluiten van de bewuste collega van de toegang tot dit netwerkgedeelte.

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
Ik begrijp echter dat het om een netwerk gaat.
De systeembeheerder kan toch maprechten toekennen aan personen en wellicht interessanter, ook géén rechten toekennen aan personen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan