wachtwoord in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienus54

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
wie kan mij helpen met het volgende
ik zoek al een geruime tijd een mogenlijkheid om een wachtwoord op windows xp home te zetten zodanig dat die erom vraagt voordat die verder opstart.
dit om te voorkomen dat mijn pc bij mijn afweizigheid misbruikt wordt

rienus

Wat dacht je van een BIOS wachtwoord?
Niemand die zelfs maar BIJ Windows komt zonder het goede wachtwoord in te voeren.

Start / Configuratiescherm / Gebruikersaccounts / Een account wijzigen / Klik op je accountnaam / Mijn wachtwoord wijzigen.
Laat de eerste regel blanko, als er nooit een wachtwoord is geweest.
Vul een wachtwoord in, en klik onderaan op "Wachtwoord wijzigen".

Start / Configuratiescherm / Gebruikersaccounts / Klik op "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen".
Beide vinkjes uitzetten.
Klik "Optie toepassen".

Ik voor windows :D :p
daar kan je dan ook bij schermbeveiliging 'n wachtwoord instellen
als je eff wegbent dan kan er ook niemand op :rolleyes:

Tja,
als topicstarter echt "bang" is dat men z'n pc vernaggelt tijdens zijn afwezigheid. dan is wellicht geen enkele beveiliging afdoende. Ook een bioswachtwoord (laat staan een Windos wachtwoord) is met enkele minuten "geregeld" door mensen die echt kwaad willen en iets meer dan gemiddeld verstand hebben van pc's / Windows.

De keuze tussen een Bios wachtwoord en een useraccount is een persoonlijke, 't is maar net wat je handig vindt.

Tja,
als topicstarter echt "bang" is dat men z'n pc vernaggelt tijdens zijn afwezigheid. dan is wellicht geen enkele beveiliging afdoende. Ook een bioswachtwoord (laat staan een Windos wachtwoord) is met enkele minuten "geregeld" door mensen die echt kwaad willen en iets meer dan gemiddeld verstand hebben van pc's / Windows.

De keuze tussen een Bios wachtwoord en een useraccount is een persoonlijke, 't is maar net wat je handig vindt.
daarom
wat of waarom wil je jouw pc beveiligen :rolleyes:
is 't alleen maar is om wat collega's tegen te houden om geintjes/mailtjes met jouw pc te verzenden :shocked:
of dat ze in je bestanden zitten te rommelen :confused:
tis maar net wat en vooral waarom je 't spul wil beveiligen :eek:
doe je je buro ook op slot als je naar de wc gaat ???:o

Voor mensen die echt kwaad willen doen hebben ze heus wel een recovery cd/dvd bij de hand ;)

tenzij je de autorun uitzet :P denk ik.. :confused:

Wat dacht je van een BIOS wachtwoord?
Niemand die zelfs maar BIJ Windows komt zonder het goede wachtwoord in te voeren.
Hebben die BIOS-types niet bijna allemaal een master password? Een wachtwoord dat "ook nog altijd werkt"? Het is dan nog meestal de naam van de BIOS ook... :D

En je kan ook nog altijd het batterijtje er uit halen zodat de computer het wachtwoord gewoon vergeet... :D

In de BIOS werken vind ik toch nog steeds iets akelig :)

Bij mijn weten (master password) niet.
Idd. de batterijtruuk was o.a wat ik bedoelde. Als mensen zo ver gaan om een pc te kunnen uitlezen, dan houdt het gewoon even op. Welke beveiliging je ook toepast, alles is te kraken als degene die het wil kraken daar tijd in steekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan