Wachtwoord instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

terbeest

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
437
Ik heb 2 accounts op mijn PC, namelijk: Administrator (standaard beheersaccount) en de account: Bert ter Beest. Deze laatste is ook ingesteld als beheersaccount.

Nu wilde ik op de laatste een password instellen omdat dit een licht security risk opleverde, nu ik een netwerkje heb gemaakt met een PC van een huisgenoot. Maar nu kan ik ineens het password van de Bert ter Beest account niet veranderen. Zowel vanuit de account zelf als vanuit de administrator account (die dat in prenciepe altijd moet kunnen) lukt niks. Maar ik kan wel gewoon inloggen als ik de inlogmethode op welkomscherm zet dan logt ie automatisch door naar het bureaublad.

Heel vreemd allemaal en ik znap er helemaal niks meer van... Terwijl ik toch best het een en ander van PC's weet....

Hopelijk weet iemand een oplossing....
 
Ingelogt en wel kan je via ctrl-alt-del het wachtwoord wijzigen. Kijk verder naar de instellingen onder User Accounts in het configuratiescherm, onder start-uitvoeren-control userpasswords2 [enter] en uiteraard in Computer Management onder Local users & groups.
 
Dat weet ik allemaal wel, alleen raak ik op die manier belangrijke instellingen kwijt die ik dan niet meer terug kan krijgen...

Ik moet toch ook gewoon kunnen veranderen via de useropties in het config scherm?
 
Bij mijn het zelfde kreeg ook het bericht dat ik hem niet kon veranderen ,ik logde uit als gebruiker en wou er weer in en bleek dat ik er met geen mogelijkheid meer in kwam .
Wat bleek ondanks dat ik mijn wachtwoord niet kon veranderen moest ik toch met mijn nieuwe wachtwoord inloggen ????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan