wachtwoord instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

merelv

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2003
Berichten
100
Hoe maak ik een beveiliging om de computer alleen met een wachtwoord op te starten? Dus niet alleen gebruikersaccount maar voordat je naar het scherm gaat waar alle gebruikersnamen staan. Het gaat om XP Home. (via m'n help programma kom ik er niet echt uit)

groet, Merel
 
Een wachtwoord gaat pas werken als je het inlog schermpje voor hebt staan.

Kijk onder start/configuratiescherm/Gebruikersaccounts
Klik op een account wijzigen en stel voor jezelf een wachtwoord in.
Als er meerdere gebruikers zijn kunnen zij nog steeds inloggen maar alleen in hun eigen account.
 
Als het goed is zie je in je startmenu je gebruikersnaam, met een plaatje.. als je daar op klikt kom je bij de gebruikersaccounts pagina.. dan meot je op startpagina klikken.. en dan op jouw gebruikersnaam, en dan een wachtwoord instellen:)

edit: iemand was me voor :p
 
ok, jammer dat je de hele comp niet kan beveiligen, t was eigen bedoeld om mn kind er niet de hele dag erachter te laten zitten........:p
 
Dat idee had ik al :) Je kunt natuurlijk ook een wachtwoord op zijn/haar account zetten :D
Jij zult dan altijd moeten inloggen. Heb je nog enigszins controle.

Er moet ook iets zijn met een klok er op.
 
Zet een wachtwoord in de BIOS en de Pc kan alleen opgestart worden wanneer jij het wachtwoord er in zet.

Vrgr.B.Kat
 
Ik weet dat je in het Bios een wachtwoord kunt zetten.
'k Wist niet dat het daarvoor is.
Lijkt me wel een erg zware oplossing. Jeetje, je zult je wachtwoord maar kwijtraken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan