wachtwoord instellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik werk met Windows 7 Professional (64 bits).
Graag wil ik een wachtwoord instellen, zodat behalve ikzelf niemand met mijn pc kan werken.
Ik had al uitgevogeld hoe dit zou moeten, echter als ik bij Gebruikersaccounts kijk, zie ik dat
"gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen
gebruiken" al staat aangevinkt, terwijl ik nooit een wachtwoord hoef in te geven !

Wie weet hoe ik dit oplos ?

PS
Er staan 3 gebruikersnamen vermeld : gast, HomeGroupUsers en mijn eigen gebruikersnaam.
Achter mijn gebruikersnaam staat : Gebruikers foutopsporing;HomeUsers;Administrators

Mijn pc zit ook in een netwerk. Mocht het zijn dat het lukt om een wachtwoord in te stellen,
is het toch wel zo dat dit voor gebruik in het netwerk geen problemen geeft ?

Wachtwoord in een netwerk wordt bepaald door de systeembeheerder. Deze zal het voor je moeten wijzigen. tenminste zo is het bij ons geregeld!

Hallo,

Doe CTRL+ALT+DEL en kies wachtwoord wijzigen;). Quite easy.

"Wachtwoord in een netwerk wordt bepaald door de systeembeheerder. Deze zal het voor je moeten wijzigen. tenminste zo is het bij ons geregeld!"
Misschien haal ik nu twee dingen door elkaar ; een wachtwoord instellen zodat niemand behalve jezelf je pc kan bedienen staat toch los van een wachtwoord in een netwerk ? Verder ben ik zelf de systeembeheerder ( :evil:leuk he, met mijn kennis van zaken....)

"Doe CTRL+ALT+DEL en kies wachtwoord wijzigen. Quite easy. "
Had ik inderdaad al gezien en geprobeerd. Probleem is dat ik zelf niet eens het wachtwoord weet dus bij "oud wachtwoord" niets kan invullen....

Misschien toch maar even contact opnemen met degene die mij de pc heeft verkocht....

Toch bedankt voor jullie hulp. Mochten er nog meer adviezen zijn, hoor ik die graag !

Ok, Windows 7 Professional, dat scheelt een hoop!..

Basiskennis: Sinds Windows 2000 staat elke Windows standaard zo ingesteld dat er geen externe aanmelding word geaccepteerd door Gebruikers met een leeg (dus geen) wachtwoord.
(- No password = Access denied -)
Om dan toch extern te kunnen aanmelden dient er op de computer waarop aangemeld word in ieder geval 1 Gebruiker (hoeft echt geen Beheerder te zijn, zelfs een Gast voldoet) met wachtwoord ingesteld zijn.

Het feit dat je voor je eigen Beheerders-account het wachtwoord niet weet, betekent dus dat het wachtwoord waarschijnlijk leeg (geen wachtwoord dus) is. Probeer Enter...

Meld aan als (een) Beheerder, Start, Computer, RechterMuisKlik, Beheren, Lokale gebruikers en groepen, Gebruikers. In het lijstje staat hoogstwaarschijnlijk ook Administrator, & dat is de ingebouwde Beheerder. Klik daarvan Eigenschappen, & standaard staat Deze account is uitgeschakeld AAN gevinkt. Vink die UIT.

Dan kan je alle andere Gebruikers tijdelijk even verhogen naar de Groep Administrators, per Gebruiker of tegelijk via Groepen. Toepassen, OK.

Nu kan je afmelden & bij elke Gebruiker om de beurt aanmelden. Dan naar Configuratiescherm, gebruikersaccount, & dan de aangemelde Gebruiker een wachtwoord toewijzen, of wijzigen.
Dit is de veiligste methode, alle andere methoden kunnen (in het ergste geval) leiden tot herstel van de instellingen van de betreffende account waarvan het wachtwoord gewijzigd word!

Als dat klaar is, ga je in Beheren omgekeerd te werk & zet je alle Gebruikers terug op het normale niveau. Herstarten.

Deze methode is toepasbaar via een Beheerders Opdrachtregel of via de Herstel Console (voor de volledigheid):

Nieuwe Gebruiker:

net user root /add net localgroup Administrators root /add
net localgroup Users root /delete

Het eerste commando voegt een nieuwe gebruiker genaamd "root", de tweede commando voegt die gebruiker aan de groep Administrators en de derde opdracht verwijdert de gebruiker uit de groep Gebruikers waardoor die in de groep Administrators blijft.

Ingebouwde Beheerder activeren:

net user administrator /active:yes

De namen achter localgroup & user zijn hoofdlettergevoelig. In geval van spaties e.d. mag een naam altijd tussen apostrofes ("Ad. Mini. Strator.") worden ingesloten.

Laatst bewerkt:
"Het feit dat je voor je eigen Beheerders-account het wachtwoord niet weet, betekent dus dat het wachtwoord waarschijnlijk leeg (geen wachtwoord dus) is. Probeer Enter..."

En dit was het correcte antwoord.....
Inderdaad op enter gedrukt, wachtwoord ingetoetst en nu werkt het zoals ik wil.

Bedankt voor jullie hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan