wachtwoord klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag Allemaal

Ik zit met een vreemd probleem waar ik niet uit kom. De school van mijn zoon heeft een site waarop ik in moet loggen met een gebruikersnaam en een wachtwoord. Deze site is onlangs aangepast en telkens als ik sindsdien in wil loggen en de gebruikersnaam in vul krijg ik een wachtwoord ingevuld dat niet correct is. ik kan het natuurlijk niet lezen want het zijn sterretjes maar het is te kort (en niet goed dus ik kan er natuurlijk ook niet mee inloggen).

Het vreemde is dat ik zelf niks gewijzigd heb. Ik gebruik hetzelfde wachtwoord (een combinatie van cijfers en letters) als ik ooit toegezonden heb gekregen. In firefox is het correcte wachtwoord opgeslagen (dat heb ik nagekeken). Ik heb het ook meerdere malen al verwijderd en dan vraagt de browser netjes bij de volgende keer of het wachtwoord opgelsagen moet worden. Als ik dat dan doe, staat (weer) het juiste wachtwoord in firefox maar als ik dan weer op de site in wil loggen krijg ik alsnog weer het voorgekookte foutieve wachtwoord. Mijn man blijkt ook hetzelfde probleem te hebben. Hij werkt echter niet met firefox maar met internet explorer. Het lijkt wel alsof er bij de inlogprocedure van de site een standaard wachtwoord staat en dat firefox geen wachtwoord in kan/mag vullen. Volgens de ict-er van de school kan daar geen sprake van zijn maar ik vraag het me af. Ik ben niet goed genoeg thuis in inlogprocedures op sites.

Ik kan dus wel inloggen met het correcte wachtwoord maar dat moet ik steeds opnieuw invullen. Firefox heeft het juiste onthouden maar vult het niet in (of wordt overruled?)

Kan iemand misschien helpen? Ligt het probleem toch bij mij (ons) of bij de site?

met vriendelijke groeten, Anjo

Hi,
ik gebruik een engelse firefox dus je moet een beetje bijvertalen.

Kijk in menu Tools(Extra?)->Options(Instellingen?)->Security-Saved passwords. Zoek de betreffende site op en verwijder de regel. Mogelijk dat dan het probleem opgelost wordt

Hi,
ik gebruik een engelse firefox dus je moet een beetje bijvertalen.

Kijk in menu Tools(Extra?)->Options(Instellingen?)->Security-Saved passwords. Zoek de betreffende site op en verwijder de regel. Mogelijk dat dan het probleem opgelost wordt

het engels is geen probleem. Maar ik heb dit al meerdere keren verwijderd. Het password dat hier opgeslagen is, is overigens het juiste. Maar dit wordt niet ingevuld in de plek voor het wachtwoord op de site. Daar staan een ander wachtwoord. Dat heb ik inmiddels eens op laten slaan om het te kunnen lezen en dit blijkt hetzelfde te zijn als mijn gebruikersnaam.
Ik ga naar dit scherm via een link. Deze link verwijst naar een inlog.php en vervolgens wordt mijn inlognaam als variabele meegegeven
dus zo: https://.../login.php?username=p08072
Als ik niet via die link inlog maar het username zelf in vul, krijg ik wel het correcte wachtwoord. Het is dus volgens mij een foutje op de site. Ik heb het idee dat mijn gebruikersnaam(username wordt als php variabele in de link meegegeven) in zowel de variabele voor begruikersnaam gezet wordt maar ook in de variabele password, of is dat volslagen onzin?
Misschien moet ik deze vraag stellen op het plekje van het forum waar de site-bouwers wellicht kunnen helpen?

groetjes, Anjo

't Probleem komt me dan wel bekend voor. Bij onder andere ING wilde het met FireFox niet met het password. Aaan de site kan het niet liggen omdat je wel binnen kan komen, zij het niet op de door jou gewenste wijze.
Bij mij loste het probleem zich op nadat ik een nieuwere versie van FF kreeg geinstalleerd

't Probleem komt me dan wel bekend voor. Bij onder andere ING wilde het met FireFox niet met het password. Aaan de site kan het niet liggen omdat je wel binnen kan komen, zij het niet op de door jou gewenste wijze.
Bij mij loste het probleem zich op nadat ik een nieuwere versie van FF kreeg geinstalleerd

ik had eerder al geantwoord maar dat antwoord verschijnt niet... misschien ben ik te ongeduldig en komt het er nu 2x te staan.

Mijn man heeft hetzelfde probleem en is volledig onafhankelijk van mijn login. Andere computer, andere browser (internet explorer), andere gebruikersnaam, ander password.
En ook hetzelfde probleem sinds de site een aanpassing heeft ondergaan. Mijns inziens kan het wel aan de site liggen, vandaar mijn eerdere opmerking dat het misschien verstandiger is om deze vraag elders op dit forum te plaatsen, bij degenen die thuis zijn in php.

groetjes, Anjo

.....
Mijn man heeft hetzelfde probleem en is volledig onafhankelijk van mijn login. Andere computer, andere browser (internet explorer), andere gebruikersnaam, ander password.
En ook hetzelfde probleem sinds de site een aanpassing heeft ondergaan.......
groetjes, Anjo

ik denk dat je gelijk hebt. Zoals ik het nu zie kan het in de afhandeling van de FORM liggen wat dan wel aan de kant van de site ligt. Ontkennen dat het aan de site ligt is niet reeel: het inlogscript moet zeker nagekeken worden.

ik denk dat je gelijk hebt. Zoals ik het nu zie kan het in de afhandeling van de FORM liggen wat dan wel aan de kant van de site ligt. Ontkennen dat het aan de site ligt is niet reeel: het inlogscript moet zeker nagekeken worden.

het blijkt (als ik de broncode van het inlogscherm bekijk) dat in de FORM bij de gegevens voor het password expliciet value="p08072" staat. Dat is dus mijn inlognaam. Die wordt ergens dynamisch ingevuld als waarde voor het password.

Ik denk echt dat het aan de site ligt maar omdat de ICT-er dat ontkent, heb ik de vraag ook in dit forum in de php tak gesteld. Als ik "hard" kan aangeven waar het 'm in zit, dan is de ICT-er misschien bereid om toch actie te ondernemen. Dat wil ie nu niet doen, omdat het zijns inziens aan onze browsers ligt.

met dank voor het meedenken,

groetjes, Anjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan