wachtwoord kwijt administrator windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniie038

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo,

Op mijn vaders pc heb ik een administrator gemaakt met een wachtwoord, zodat zijn ex niet alle gegevens kon gebruiken. Ik heb daar een gast account bij ingeschakeld zodat ze niet kon klagen en alsnog achter de pc kon.

Nu ben ik alleen het wachtwoord vergeten, en op het gast account kan ik niks beginnen.
Iemand enig idee hoe ik het wachtwoord of verwijder, of achterhaal?

Vast bedankt.

Groetjes Melanie

Even lezen, er zijn een boel oplossingen:
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Oh ja, en dit is wel belangrijk:
Caution: If used on users that have EFS encrypted files, and the system is XP or later service packs on W2K, all encrypted files for that user will be UNREADABLE! and cannot be recovered unless you remember the old password again! Download links:
Encryptie geschiedt op basis van je wachtwoord. Als je het wachtwoord reset klopt de decryptie sleutel niet. Maar ik ga er van uit dat je dat niet aangezet hebt.

Laatst bewerkt:
hoi hoi,
ik heb hetgeprobeerd, maar ik moet ingelogd zijn als administrator om programma's e.d.
te downloaden.

enig idee wat ik verder nog kan doen?

Hoi Melanie,
Even op een andere PC doen he? Je moet toch even dat CD-tje maken. Je kent vast wel iemand waar je dat mag doen.

Hoi Melanie,
zou je niet gewoon aan je vader vragen wat zijn adminwachtwoord is?
Ik denk dat hij niet voor niets een gastaccount heeft aangemaakt,dat heeft hij natuurlijk gedaan om z'n pc schoon te houden van spyware en virussen e.d.
Als jij zo slim bent om een administrator-account mét wachtwoord aan te maken zou je zéker moeten weten dit weer op te lossen.
Regelmatig kom ik vragen hieromtrent op dit forum tegen van kids,die allemaal hun wachtwoord vergeten zijn en dan via een doorzichtig verhaaltje proberen het wachtwoord te kraken van moeders/vaders pc.

Hallo,

Nou ik woon sinds enige tijd op mijzelf, dus het gaat mij helemaal niet om het kraken van het wachtwoord. Die heb ik er zelf opgezet zodat zijn ex niet bij bepaalde bestanden kon komen ivm prive redenen.

Mijn vader heeft geen idee hoe een computer werkt en ik moet nu van hem gaan oplossen hoe ik het wachtwoord weer terug krijg van de administrator zodat er geen wachtwoorden meer opgezet kunnen worden.

Je kan ook even opstarten in de veilige modus,
dan via configuratiescherm --> gebruikersaccounts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan