wachtwoord kwijt (resetten helpt niet)

• Onderwerp starter Onderwerp starter moik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

moik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Ik wil mijn draadloos internet beveiligen,
maar ken het wachtwoord niet.
als ik de router reset vraagt hij nog steeds naar een password.
en het is niet admin of ''leeg''
kunnen jullie mij helpen?

mijn router is een linksys
model: WRT54G

alvast bedankt..:thumb:

Uit de handleiding:
10. I forgot my password, or the password prompt always appears when I am saving settings to the
Router.
• Reset the Router to factory default by pressing the Reset button for 10 seconds and then releasing it. If
you are still getting prompted for a password when saving settings, then perform the following steps:
Access the Router’s web-based utility by going to http://192.168.1.1 or the IP address of the Router.
Enter the default password admin, and click the Administrations => Management tab.

Je moet de router een harde reset geven, dus ongeveer 30 seconden de reset knop ingedrukt houden,

nu word alles terug gezet naar fabrieks instellingen, en moet je de default username en password (vaak admin > admin of iets dergelijks) gebruiken, vergeet na die tijd niet het netwerk weer opnieuw te beveiligen met een eventuele WPA2 codering,

Mvg, Remco

@RogerS,
nee we zijn een forum speciaal voor deze vragen.
Als iedereen verplicht moet googlen dan kan Helpmij.nl haar servers wel zonder stroom zetten.
En niet iedereen is zo handig met zoeken op google.

@puppie. Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens. Ik zie hier veel te vaak mensen die zelf geen enkele moeite doen hun probleem op te lossen. Zelfs je vraag in google kloppen en op de eerste de beste link klikken lijkt al te veel moeite. Dat vind ik wel eens jammer.

Kom je er niet uit, of vind je het antwoord niet, dan zijn we hier om te helpen.

@rogers, dan snap jij het forum Helpmij.nl niet.
Dit is speciaal voor het laag laagdrempelige opgestart.
Maar dat is een discussie die we eigenlijk ergens anders moeten voeren.
TS heeft hier niks aan.

@puppie. Ik was mss ook wel even gefrustreerd om andere redenen dan de vraag van TS. En deze discussie hoort idd ergens anders thuis.

Hints genoeg naar het juiste wachtwoord, dus we wachten even of TS daarmee geholpen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan