wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppe b

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
8
ik heb een serieus probleem, ik heb xp pro en kan niet meer inloggen onder mijn eigen naam(beheerdeer), ik kan alleen nog maar inloggen onder mijn dochters naam(beperkte toegang). inloggen via veilige modus met administrator lukt ook niet. nu blijkt er op de bios ook een wachtwoord te zitten. wie heeft een oplossing zodat ik weer in de computer kan komen.
 
Welkom op Helpmij!

Het bios wachtwoord wordt opgeslagen in het batterijtje op het moederboard. Deze kun je er een tijdje uithalen (half uurtje meen ik) en dan weer terugstoppen. Dan zou in ieder geval het bios wachtwoord weg moeten zijn.

Dit nog gevonden op een ander forum:

het vastgelegde password wordt inderdaad opgeslagen in een tijdelijk geheugen (batterij uithalen en een hééééééle tijd de PC laten staan zou kunnen helpen) maar je vergeet het belangrijkste: op elk moederbord staat een serie jumpers. De instelling van de brug (kortsluitstekkertje) bepaalt welke functie je activeert door de jumper te verzetten. Je hoeft in vele gevallen de jumper enkel eenmaal op te heffen, een second of twee te wachten, en de jumper terug te plaatsen op vele moeder borden; soms kan het ook zijn dat je de jumper eventjes moet veranderen van positie om het password te resetten.... raadpleeg eerst je manual van je moederbord, op ga naar de website van de desbetreffende fabricant voor de layout van het moederbord met de jumpersettings

Je eigen password ben je die vergeten of pakt hij hem niet?

Je zou kunnen proberen om via het account van je dochter naar start, uitvoeren te gaan. Daar type je control userpasswords2 in (let op de 2). Klik je eigen account aan en haal het vinkje bovenaan weg. Klik op toepassen.

Als je pc nu direct je eigen account opstart kun je misschien weer een nieuw password invoeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb je zelf biospassword aangemaakt of zat het erin, zo ja geef even je type pc moederbord.
 
Laatst bewerkt:
Je bios batterij hoef je er maar btw 5 mins uit te halen, dan is ie al gereset.

Over je password, een vriend van mij heeft onlangs ontdekt hoe je via je Commander (Start > Uitvoeren > 'cmd' je password opnieuw kan instellen zonder je oude in te hoeven vullen.

Aangezien hij zo langskomt zal ik zo nog wel even replyen.
 
wachtwoord

na wat puzzelen ben ik inmiddels weer in het bios, maar nog niet bij mijn account; er blijkt een virus in te zitten: trojanWin32/agent. ik krijg het er niet uit, dus ik denk dat er maar 1 oplossing is formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan