wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KlaasB

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2000
Hallo,

Eens heb ik een wachtwoord (26 tekens) opgegeven om mijn draadloze netwerk te beveiligen.

Nu wil ik een vierde pc aan mijn netwerk koppelen, maar weet mijn wachtwoord niet meer.

Is er ook een manier om dit nog ergens te achterhalen??

Alvast bedankt,
Klaas

Die kan je vinden door je pagina van je router te openen. Hier moet deze wel ergens staan.

maak dan een ander wachtwoord aan en vul die dan natuurlijk ook weer in op de andere pc's

Deze moet ten allertijden zichtbaar zijn bij de draadloze beveiligings instellingen in je router zelf.
Anders zou je kunnen proberen een nieuwe code aan te maken.
Of de router resetten naar de fabrieksinstellingen en geheel opnieuw beginnen.

De meest veilige optie is om de wepkey niet te gebruiken, maar de beveiliging in te stellen op de mac adres van de netwerkkaarten die op dat netwerk mogen inloggen.
Werkt overigens de snelheid minder tegen dan de wepbeveiligingen.

Deze moet ten allertijden zichtbaar zijn bij de draadloze beveiligings instellingen in je router zelf.
Anders zou je kunnen proberen een nieuwe code aan te maken.
Of de router resetten naar de fabrieksinstellingen en geheel opnieuw beginnen.

De meest veilige optie is om de wepkey niet te gebruiken, maar de beveiliging in te stellen op de mac adres van de netwerkkaarten die op dat netwerk mogen inloggen.
Werkt overigens de snelheid minder tegen dan de wepbeveiligingen.

Interesant.
Leg dat eens duidelijk uit met de instellingen van de mac adressen?
En is dat echt veilig?

Ik weet niet welke router je bezit, maar de meeste routers kan je zo instellen dat alleen netwerkkaarten met een door jou toegestane macadressen(moet je zelf letterlijk invoeren) kunnen dan gebruik maken van jouw netwerk.
Kijk eens in de handleiding van je router.
Bij mijn linksys heb ik dit ook zo ingesteld met 3 pc's en een klapdoos.
Werkt perfect.

De macadressen op de comps kan je achterhalen door in uitvoeren: cmd>ipconfig /all in te typen.(xp)

bij mij kan het ook.
Ik heb al gekeken.
Maar kan ik dam de wep beveiliging uitzetten?
Of ben ik dan toch niet goed beveiligt?

die wep beveiliging heb je dan niet meer nodig

Je 'moet' WPA gebruiken! WEP kan binnen een paar minuten gekraakt worden!

Als alle computers het kunnen gebruik je het beste WPA met AES, anders WPA met TKIP. Computers die geen WPA aankunnen sluit je dan aan met een draad.

Leesvoer: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/3 :)

MAC adressen filteren en SSID broadcast uitzetten zijn aanvullende maatregelen die op zichzelf niet genoeg zijn!

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Egal heeft helemaal gelijk.

beveiliging op alleen macadres niveau is tegenwoordig niet meer voldoende.
En, als ik de nieuwsberichten mag geloven, web ook niet meer.

Zou bij god niet weten hoe dat te omzeilen maar het zijn wel de dingen die je nu overal leest. (incl elk respecterend beveiligingssite)

Maar is wep beveiliging voor een thuisgebruiker niet voldoende?
Als ik de wpa beveiliging neem in de router dan kan ik internet niet meer op.
Krijg een foutmelding over mijn ip adres.
Ik heb wel kennelijk wel ontvangst want mijn antenne balk is helemaal groen.
Dus ik heb de wep beveiliging maar weer genomen zodat mijn buurtbewoners niet mijn netwerk op gaan

/offtopic

macadres restricite gekoppeld met WEP-beveiliging en sid broadcast uitgezet.
klinkt mij persoonlijk voldoende in de oren. Ik ben echter geen beveiligingsman.

keuze die je maakt.
(wel gek dat je router daar niet mee om kan gaan, oude versie of zo? )

/endofftopic

Je MOET WPA gebruiken! WEP kan binnen een paar minuten gekraakt worden!

Als alle computers het kunnen gebruik je WPA met AES, anders WPA met TKIP. Computers die geen WPA aankunnen sluit je aan met een draad!

Leesvoer: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/3 :)

MAC adressen filteren en SSID broadcast uitzetten zijn aanvullende maatregelen die op zichzelf NIET genoeg zijn!

Vr.Gr. Egel.

Egel,

Niemand hier op het forum moet iets.. behalve de huisregels opvolgen...
Als iemand WEP wil gebruiken.. laat diegene..
Je kan iemand wat gaan adviseren.. maar je moet niet iemand wat gaan verplichten...

Egel,

Je kan iemand wat gaan adviseren.. maar je moet niet iemand wat gaan verplichten...

Ik denk dat egel het goed bedoelde.
Volgens mij wilde hij alleen benadrukken dat wep niet meer zo save is als de meeste mensen denken.
Daarom zette hij waarschijnlijk "moet" vet gedrukt neer, en niet om iemand te verplichten (dwingen) om wpa te gebruiken.

@ KlaasB
Je kunt -mocht je een Linksys bezitten- hier je wachtwoord terugvinden die gebruikt bij je draadloze verbinding.

netwerkhand7.gif

De sterretjes heb ik hier zelf ingezet, normaal staat bij Passphrase gewoon je wachtwoord vermeld.

Misschien heb je ook nog wat aan de rest van het topic.

Laatst bewerkt:
Egel,

:o Ik heb m'n reactie aangepast. :) Vr.Gr. Egel.

wachtwoord

Klaas als jij de definitieve oplossing voor het vergeten van je wachtwoord.
Laat dit dan nog even weten.
Heb hetzelfde probleem.

B.V.D. Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan