• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Wachtwoord kwijt

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

ramons1986

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Goedemorgen allen,

Enkele jaren geleden heb ik een belangrijk bestand beveiligd waarvan ik het wachtwoord voor zowel VBA als bladbeveiliging kwijt ben. Weet iemand of er een manier is om dit te herstellen of het wachtwoord te verwijderen?

Mijn dank zou heeeeel groot zijn!

(I.v.m. privacy is het bestand nog niet bijgevoegd)

Je resultaten hangen heel erg af van de gebruikte versie van het bestand en de complexiteit van het wachtwoord.

Oftewel. In welke versie van Office is dit document gemaakt?

Je resultaten hangen heel erg af van de gebruikte versie van het bestand en de complexiteit van het wachtwoord.

Oftewel. In welke versie van Office is dit document gemaakt?
Dank voor je reactie, ik vermoed dat dit bestand met Office 2010 is gemaakt.

Kun je het bestandje hier neer zetten.

Als het met Office 2010 is gedaan lijkt het me geen probleem die wachtwoorden te verwijderen.
Maar daarvoor hebben we uiteraard wel het document zelf nodig.
Als privacy een probleem is mag je me dat document ook in een privé bericht sturen.

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie hulp! Het bestand is 3,24 mb, net te groot om te uploaden. Via de Dropbox link kan die eventueel gedownload worden.

Ik wil echt niet vervelend zijn. Maar kan je legitiem bewijs geven dat het VBA-bestand eigendom van jouzelf is? In de wereld van community's heb ik wel eerder in een ver verleden iemand geholpen met het verwijderen van een wachtwoord, wat overigens niet in dank werd afgenomen door de daadwerkelijke eigenaar. Dus op ethische grond vraag ik mij af, hoe we hierin moeten meewerken?

Het wachtwoord op het VBA project en de werkbladen heb ik verwijderd.
Maar heb je een antwoord op de vraag van Aar in #7?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Is dat niet vreemd? Wat is het doel van een wachtwoord? Hoe is het dan mogelijk dat je dit zo (eenvoudig) kunt uitschakelen? Dan heeft een wachtwoord toch geen enkele zin. Vervolgens gaan forumleden meehelpen om de beveiligingen uit te schakelen? Is dat wel juist? Zie ik dat dan verkeerd?

Als je kijkt bij eigenschappen zie je wel de naam Ramon staan.

Vroegere Office-versies waren blijkbaar makkelijk te kraken. Tegenwoordig zal het wel anders in elkaar steken.

Precies! Ik heb ook zoiets aan de hand. Programma geschreven voor iemand, exact naar zijn wensen. Maar ik heb dat workbook beveiligd omdat hij een programma schrijft voor iemand anders en ik niet wil dat hij met de veren gaat pronken. Dus zomaar iemand helpen een wachtwoord te verwijderen zou ikzelf nooit doen.
En ook toevallig dat dit sinds vandaag, de dag dat dit topic werd geopend, is gebeurt.

Laatst bewerkt:
Geen idee hoe ik dit kan aantonen eerlijk gezegd.. Is er een mogelijkheid om dit aan te tonen? Zo ja dan doe ik dat want dit is gewoon door mij ontwikkeld maar hoe ik dit aan kan tonen durf ik niet te zeggen.

Het betreft een document voor iemand dit zorgwerk verricht en sinds kort moeten er zorgtrajectnummers worden ingegeven en moet het document een andere eisen voldoen, dit wil ik voor diegene aanpassen.

Dan is het hele internet illegaal want deze code vind je overal gemakkelijk.
Het gebruik ervan, en het aanmoedigen ervan lijkt me niet echt volgens de wettelijke regels.
Ik wil echt niet vervelend zijn, maar dit zijn wel grijze grenzen die hier besproken worden. Zoals ik al eerder zei ben ik zelf op mijn hoede omdat ik eerder een misstap gemaakt heb om iemand onwetend te helpen, wat met een sisser is afgelopen.

Ik snap je helemaal en je hebt ook wel gelijk, maar hoe zou ik kunnen aantonen dat ik eigenaar ben van het bestand? Ik heb oprecht geen idee maar ik ben het wel. Wellicht bel je degene die het uiteindelijk gaat gebruiken, alles mag van me, als je een manier weet hoe ik het aan kan tonen doe ik dat echt.

@edmoor

Ik heb je via pb screenshots gestuurd uit mijn mail, hopelijk is dit voldoende. Als er een andere manier is waarop ik het kan aantonen verneem ik het graag.

Zoals ik al zei, ik vertrouw het wel.
Hierbij het document in zip format:

Terug
Bovenaan Onderaan