Wachtwoord niet meer werkzaam na reparatie.

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjic

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2009
Vandaag heb ik, na bijna 3 weken, mijn laptop weer terug gekregen na een reparatie.(HP DV 9580)
Moederbord is vervangen en er is iets gedaan met het powerboard.
Wilde vandaag de laptop opstarten maar om binnen te komen moet ik mijn wachtwoord aangeven.
Gedaan zoals altijd maar er wordt aangegeven dat het WW niet bekend is:confused:.
Hoe kom ik nu binnen????

Al vast bedankt voor de tips/oplossingen(hoop ik)

Makkelijkste is om op te starten in Veilige modus (=herhaaldelijk op F8 drukken nadat het BIOS scherm is geweest), en dan in het 'opstartkeuzescherm' te kiezen voor Veilige modus.

Dan in Veilige modus (dus onder de gebruikersnaam Administrator) een snelkoppeling maken naar CMD.EXE, hierop rechtstklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Dan in het CMD-venster even je gebruikersnaam opzoeken:
net user
Daarna een nieuw wachtwoord instellen (of leegmaken) van je gebruikersnaam. Stel dat je gebruikersnaam is "hjic", dan wordt het:
net user "hjic" "nieuwwachtwoord"
of (als je geen wachtwoord (meer) wilt):
net user "hjic" ""

Daarna de pc herstarten in normale modus en het nieuwe wachtwoord gebruiken.

Let wel even op: Als je ooit gebruik hebt gemaakt van EFS (Encrypted File System) en daarmee mappen hebt versleuteld, dan kun je de bestanden in die mappen niet meer ontsleutelen nadat je het wachtwoord reset. Heb je echter nooit gebruik gemaakt van EFS, dan is er niets aan de hand met bovengenoemde methode.

Succes,

Tijs.

Hoe vaak moet je op F8 drukken?? Heb het al een keer of tien(waarschijnlijk meer) gedaan.
Ennnne......wat is een bios scherm?:confused:

BIOS scherm is waar de informatie over je systeem voorbijkomt als je de pc aanzet. Dus hierna (dus nog net vóórdat Windows start) herhaaldelijk op F8 drukken om in het opstartkeuzemenu te komen.

Zie verder de instructies in mijn vorige posting.

Tijs.

Heb telefonisch contact gehad met HP.
Deze meneer vertelde mij dat ik ook viade f8 niet zou kunnen starten. Ik heb nu de F11 moeten gebruiken maar alles, echt alles is nu dus van mijn laptop af!
Heb gelukkig ergens een back-up liggen dus die gaat er straks weer op(hoop ik)
Meneer vertelde mij wel het erg vreemd te vinden dat ik niet meer in kon loggen, normaal gesproken zitten ze bij dit soort reparaties niet aan die dingen.

Beetje jammer. Dit was allemaal niet nodig geweest, het herinstalleren via F11 was in deze fase helemaal niet nodig.
Er waren (naast de mogelijkheid die ik heb aangereikt) nog mogelijkheden geweest om met een password-reset opstartcd een ander wachtwoord in te stellen etc.

Nu je de laptop/pc weer teruggezet hebt naar fabriekswaarden, klik even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Dat is het jammere als je er zelf helemaal geen kaas van heb gegeten.
Laptop staat nu in computershop, waar dus ook mijn back-up ligt.
Komt allemaal weer goed dus.

Dat is het jammere als je er zelf helemaal geen kaas van heb gegeten.[...]

Ik had graag gezien dat de HP helpdesk niet zo snel de moed had opgegeven, en je nog wat meer mogelijkheden had aangereikt dan het terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Het gaat zeker goed komen nu :thumb:

Tijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan